''סיפוק גדול''
''סיפוק גדול''צילום: דוברות הדסה

החוויה המרגשת של תחילת שנת הלימודים בבתי הספר בישראל לא פסחה הבוקר (ראשון) על תלמידי בית הספר למאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

בית הספר, הפועל למעלה מ-20 שנה בשטח בית החולים, מסייע לילדים המאושפזים לשמור על שגרת לימודים סבירה ולא "לפספס" את החומר הלימודי שלומדים חבריהם לכיתה.

בבית הספר לומדים למעלה מאלפיים תלמידים בכל שנה, ומדי יום עומד הממוצע על כ-200 ילדים וילדות. בית הספר מציע כיתות ומרחבי פעילות חווייתיים בהם הילדים מגיעים ללמוד וליהנות מחוויה שונה מזו הקיימת בבתי הספר הרגילים.

כיום פועלים בבית הספר למעלה מ-70 מורים ומורות, מטפלות באמנויות ומתנדבים. "עשייתם של המורים מתקיימת לאורך כל ימות השנה. זהו צוות נבחר, שהכשיר את עצמו לעבודה המיוחדת שנדרשת בבית החולים", מספרת מנהלת בית הספר עדנה פינצ'בר.

הלימודים בבית הספר לא רק מתמקדים בהשלמת חומר שהילדים מפסידים בתקופת האישפוז, אלא גם בשיעורי מוסיקה ייחודיים, שיעורים על חגים של בני לאומים אחרים, שיעורים בכל השפות ואפילו תכניות רבות שמטרתן להכין ילדים להליכים רפואיים שונים כמו שיעור על בדיקת דם, הכנה לניתוח, הכנה להקרנות או לימוד של בליעת כדורים.

הודיה צמח, מורה בבית הספר המתמחה בהכנת ילדים לקראת ניתוח, סיפרה בהתרגשות כי "בשונה מחברותי המורות בבתי הספר הרגילים, כאן אני מגיעה בבוקר ולא יודעת איך היום יראה".

על ההתמחות שלה בהכנת ילדים לניתוח אמרה צמח "אחרי שאנחנו מלמדים את הילדים איך להתכונן לניתוח אנחנו רואים אבן יורדת מהלב של הילד וגם מההורה וזה נותן סיפוק גדול".

פינצ'בר, המנהלת את בית הספר למעלה מ-20 שנה, סיפרה כי "בית הספר שלנו בהחלט מיוחד מכיוון שאצלנו הילדים לא מחויבים כלל להגיע ללמוד, זוהי זכות מלאה שבאפשרותם לבחור בה".

פינצ'בר מבקשת להדגיש כי בית הספר לא נועד רק להעביר את זמן ולהקל על תקופת האשפוז של החולים ומסבירה כי נלמד בו חומר מתכניות לימוד של משרד החינוך. "אנו מלמדים הכל בבית הספר, מלימוד קרוא וכתוב של התלמידים הקטנים יותר, ועד הגשה לבגרות מלאה שגם היא מתקיימת בשטח הדסה, בליווי נציגי משרד החינוך ובאופן מאורגן להפליא".