הרב זקס: סכנה לקהילה היהודית
הרב זקס: סכנה לקהילה היהודיתREUTERS

הרב יונתן זקס, מי שכיהן כרב הראשי של חבר העמים הבריטי, תוקף בחריפות את מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, על רקע התבטאויותיו ומעשיו האנטישמיים.

בראיון לערוץ ה- BBC נשאל האם יהודים בבריטניה חושבים לעזוב את בריטניה, "כמובן. ב- 16 השנים האחרונות יהודים עוזבים את צרפת, מאז שהתחילו פיגועי טרור נגד מטרות יהודיות – בתי כנסת, סופרמרקטים ובתי ספר יהודיים. כשאנשים שומעים את השפה שיוצאת מהלייבור והובאה אל פני השטח בנאומיו המוקדמים של ג'רמי קורבין – הם לא יכולים שלא להרגיש פחד קיומי".

"אני אוהב את הארץ הזו. גם כאשר כל אירופה נעה בעשר השנים האחרונות לעבר תחייתה של האנטישמיות, האמנתי בכל ליבי שזה לא יכול לקרות כאן.

ואני עדיין מאמין שאסור שזה יקרה כאן. ולכן אני חושב שג'רמי קורבין צריך להביע חרטה ולחזור בו מהר ככל האפשר כדי לזכות מחדש באמון של הציבור היהודי והציבור הכללי".

כזכור, לפני שבועיים דווח ב"דיילי טלגרף" כי ראש מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, השתתף בכנס עם חברים בהנהגת חמאס בדוחא שבקטאר בשנת 2012.

קורבין הנחה פאנל בו השתתפו מספר מחבלים בכירים, ביניהם חוסאם בדראן, שהיה מפקד הזרוע הצבאית ביו"ש ונידון ל-17 שנות מאסר בכלא הישראלי בגין מעורבותו בתכנון פיגועי התאבדות בתקופת האינתיפאדה השנייה. בדראן השתחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט.

שבוע קודם לכן, פורסם ב"דיילי מייל" שקורבין השתתף ב-2014 בטקס אזכרה למחבלים מאולימפיאדת מינכן. קרובין טען כי הגיע לבית הקברות בטוניסיה בכדי להשתתף בטקס לזכר חברי אש"ף שנהרגו מתקיפה אווירית ב-1985. בדיווח פורסמו תמונות שהראו את קורבין עומד לצד קברי המחבלים.