גבעתיים
גבעתייםפלאש 90

בשבת האחרונה התקיים בגבעתיים מבצע שיעורים מיוחד לחיזוק השבת במרחב הציבורי.

תחת הכותרת 'שבת הממלכה' עסקו מעל 20 רבני הקהילות בשבת בערכה וחשיבותה של השבת ברחובות העיר, זאת על רקע הפעילות של ארגונים שונים בעיר לשנות את צביון השבת בעיר, ועל רקע הבחירות המתקרבות, בהם גם השבת והיהדות מונחות על סדר היום של המועמדים.

המארגנים מסרו כי היענות הרבנים והציבור הרחב לשבת הייתה מלאה, והנוכחות בשיעורים לאורך השבת היתה גדולה ומשמעותית, מתוך הבנת הצורך להביא לידי ביטוי עמדה רחבה של הציבור בגבעתיים שחפץ בשמירת השבת ברחובות העיר.

נזכיר כי רק לפני מספר חודשים העביר ראש העיר החלטה במועצת העיר שמשנה את חוק העזר העירוני שנהג בעיר מאז ומעולם, ומאפשרת פתיחה של בתי מסחר בשבת בעיר, מהלך שגרם להתנגדות רחבה של תושבים בעיר לשינוי חוק העזר.

הרב אברהם וסרמן, רב קהילת גבורת מרדכי בעיר וממארגני השבת, מסר בסיומה: "קהילות ורבנים בכל רחבי גבעתיים, עסקו השבת בערכה של השבת לעם ונוכחותה בפרהסיא בכל עיר ויישוב. הודגש והובהר כי השבת אינה רק עניינו של הפרט או מתפללי בתי הכנסת, אלא עניין לאומי מן המדרגה הראשונה. זאת לעומת מי שסבורים שהשבת היא עניינו של הפרט בביתו בלבד.

הדבר היה מובן לדיזנגוף וביאליק, לכצנלסון ואוסישקין, והרוב המוחלט של ראשי התנועה הציונית ואנשי הרוח שלה לדורותיהם, כי שבת צריכה להראות בפרהסיא גם במקומות שהרוב הגדול חילוני. כך גם דעת רובו של הציבור, הכולל מסורתיים ומכבדי היהדות גם כשאינם מגדירים עצמם דתיים. הציבור ומנהיגיו יפעלו כדי שעקרון זה ייושם בכל מקום במדינת ישראל, כולל גבעתיים".