אנשי "אלטרנטיבה לגרמניה"
אנשי "אלטרנטיבה לגרמניה"צילום: רויטרס

למרות הביקורת מצד מנהיגי גרמניה ורבים ממנהיגי העולם על ההפגנות האלימות של תומכי מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" בעיר קמניץ, סקר חדש מגלה כי המפלגה דווקא מחזקת את כוחה לקראת הבחירות האזוריות בבוואריה שיתקיימו בחודש הבא.

הסקר מגלה כי "אלטרנטיבה לגרמניה" זוכה כיום ל-17 אחוזי תמיכה, ותפסה את מקומה כמפלגה השנייה בגודלה בגרמניה לאחר מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל "האיחוד הנוצרי-דמוקרטי".

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" תפסה את מקומה של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שהיתה המפלגה השנייה בגודלה עד הסקר האחרון, וזוכה כעת ל-16 אחוזי תמיכה בלבד.

ההתחזקות של "אלטרנטיבה לגרמניה" מגיעה דווקא לאור ביקורת חריפה סופגים מנהיגי ותומכי המפלגה בשבועות האחרונים לאחר סדרת ההפגנות האלימות בעיר קמניץ של תומכי המפלגה לאחר רצח של אזרח מקומי על ידי שני מהגרים.

התחזקותה של "אלטרנטיבה לגרמניה" מעוררת חשש בקרב מנהיגי גרמניה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות במדינת בוואריה שיתקיימו ב-14 באוקטובר. מפלגת הימין הקיצוני כבר רשמה הצלחה בבחירות המקומיות הקודמות, והצלחה נוספת שלה עלולה לעורר ביקורת מצד מדינות רבות בעולם.

עם זאת, מכון המחקר שערך את הסקר, INSA, קובע כי מפלגתה של מרקל והמפלגה הסוציאל דמוקרטית יוכלו עדיין להקים קואליציה ולבלום את ההתחזקות של "אלטרנטיבה לגרמניה" ואת האפשרות כי היא תשתלט על ערים מרכזיות בגרמניה.