נקדם את חוק ההסדרה השני של השדולהאלירן אהרון

חברי הכנסת משדולת ארץ ישראל סיירו היום (שני) בגוש עציון וביישובים הצעירים המצפים להסדרה, כשבועיים לאחר ה ראש הממשלה נתניהו הנחה להסיר את היישובים הללו מדיוני מועצת התכנון העליונה.

הסיור התקיים במעמד יו״ר השדולה - ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ', השרה לשיווין חברתי גילה גמליאל, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, וחברי הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) אמיר אוחנה, שרן השכל ונורית קורן (הליכוד).

במהלך הסיור נחשפו הנוכחים לקשיים של התושבים, אי יכולת קבלת שירותי תשתית בסיסיים והכל בשל העיכובים בהסדרה התכנונית והעיכובים בהקמת ועדת ההסדרה אשר הוחלט על הקמתה בקבינט.

ראש השדולה וחברי הכנסת הודיעו במהלך הסיור כי בשל העיכוב יגישו עם פתיחת מושב החורף הקרוב לאישור ועדת השרים חוק להסדרת היישובים הצעירים.

הסיור נפתח ביישוב הצעיר איבי הנחל אשר ממתין להסדרה תכנונית והוצא באופן פתאומי יחד עם היישוב הרועה העברי מדיוני מועצת התכנון העליונה בעקבות הנחיית נתניהו. חברי השדולה ציינו כי קיימים לפחות 30 מאחזים בסטטוס דומה לאיבי הנחל: מקומות שאין שום בעיה משפטית בהסדרתם, ומדובר בעבודת תכנון מקצועית בלבד ובהחלטה מדינית של הממשלה.

משם המשיכו ליישוב שדה בועז הצמוד לנווה דניאל וביקרו בהריסות נתיב האבות. הסיור הסתיים בגבעת ''עוז וגאון'', בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה.

יו״ר השדולה ח״כ יואב קיש אמר ״הממשלה חייבת לזרז את הסדרת תהליך ההתיישבות הצעירה בהתאם להחלטת הקבינט. אנחנו מחויבים למנוע סבל מתושבי הישובים שלא מקבלים שירותים מוניציפאליים בסיסיים. לא ייתכן שישנם אזרחים שווי חובות שאינם מקבלים זכויות".

יו״ר השדולה ח״כ בצלאל סמוטריץ' אמר ״הגענו לכאן לראות בעיניים את המציאות הבלתי אפשרית של ההתיישבות הצעירה בגוש עציון. בצד פריחת ההתיישבות המפוארת שאנחנו רואים כאן הודות למסירות הנפש של המתיישבים, יש כאן מאות ואף אלפי תושבים שמשלמים מיסים, משרתים במילואים אך נמנעות מהם זכויות בסיסיות של אזרח להן הם לא זוכים. שדולת ארץ ישראל שמה לה למטרה לקדם את הסוגייה ונמשיך ללחוץ על ראש הממשלה ושר הביטחון עד שנצליח״.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן מסר ״שמחנו להתגייסות המרשימה של שדולת ארץ ישראל בכנסת לטובת השכונות הצעירות ביהודה ושומרון שזה שם קוד לישובים שהוקמו על ידי המדינה ועל חשבונה בכדי להרחיב את ההתיישבות. וכיום המדינה מתנכרת להם ובפועל הופכת את התושבים ואת המועצות לעבריינים שלא מרצונם.

''אנחנו שמחים שהשדולה בחרה בגוש עציון, כדי להעלות את הסוגיה על סדר היום הציבורי. רק לאחרונה חווינו איך שכונת איבי הנחל יורדת מסדר יומה של ההסדרה בגלל גחמה כזאת או אחרת מעבר לים. גוש עציון נמצא בצד הנכון של הים ובצד הנכון של הארץ ואנחנו תובעים מהממשלה שלנו לעמוד על מילתה ולהסדיר סופית את ההתיישבות".

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל אמרה כי ''ההתיישבות היהודית והחלת הריבונות הישראלית על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון הם אינטרס לאומי ובטחוני של מדינת ישראל. אנו בפתחו של רגע מכונן, היסטורי עם חלון הזדמנויות מדיני ופוליטי שאולי לא יחזור. זה הזמן לקבל החלטות היסטוריות ולפעול בנחישות לעיצוב מציאות חדשה במרחב היהודי. זו דרכו של הליכוד וביחד נוביל ממשלה ימנית לאומית וגאה לחיזוקה ופיתוחה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון''.

ח״כ שולי מועלם אמרה כי ״הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובתוכה ההתיישבות הצעירה היא צו השעה ליצירת חיים של חובות וזכויות לתושביהם ושכונות לצעירים ביישובים הקיימים. השאיפה היא החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון ויצירת נורמליזציה בחיי האזרחים שם״.

ח״כ אמיר אוחנה מסר "המאבק על יהודה ושומרון, הוא מאבק גדול יותר, שעונה על השאלה – האם אחרי 2,000 שנה, מגיע לעם היהודי שתהיה לו מדינה בגבולותיה הנוכחיים עם יהודה ושומרון, שהם ערש תרבותנו, בהם נוצרנו כעם והשפה העברית נשמעה לראשונה? התשובה שלנו – כן. המאבק על מדינת ישראל, על ארץ ישראל, לא רק השטח הגיאוגרפי, אלא גם על האופי שלה לא הסתיים. כח העמידה שלנו ביהודה ושומרון יהיה ככח העמידה שלנו במדינת ישראל".

ח״כ נורית קורן סיכמה גם היא, ''הגעתי היום לסיור בישובי גוש עציון כדי לחזק את ההתיישבות הצעירה.
כחברה בשדולת ארץ ישראל אפעל ואעשה כל שביכולתי למען הסדרה והחלת הריבונות ביהודה ושומרון".

ח״כ שרן השכל אמרה ״הגענו לכאן היום כדי לתמוך ולהזדהות עם ההתיישבות בכלל וגוש עציון בפרט ולומר בקול ברור- הגוש הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, חלק מההסטוריה והתרבות היהודית ואנו נפעל בתוך הקואליציה כאיש אחד כדי לפתחו״.

מ״מ מנכל מועצת יש״ע יגאל דלמוני אמר ״תודה על התמיכה הגדולה של המשתתפים מכל רחבי הארץ. ההגעה שלכם לכאן מחזקת אותנו. מועצת יש"ע מקדמת את הסדרת ההתיישבות, יחד עם שתי משימות חשובות. הראשונה להביא מליון ישראלים לגור כאן יחד עם פיתוח תשתיות ותעסוקה. והחשובה לא פחות היא החלת ריבונות ישראלית במרחב יהודה שומרון ובקעת הירדן. יחד נצליח״.