נתניהו
נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה עם עובדי משרד החוץ וסיפר על יתרון אחד שהוליד ההסכם בין המעצמות לאיראן.

"ההסכם עם איראן היה הסכם גרוע מכל הבחינות, זולת דבר אחד – הוא קירב אותנו לעולם הערבי בהיקפים שאנחנו לא הכרנו אף פעם, ואחד היעדים הגדולים שלנו זה להמשיך. אני חושב שהדבר הנוסף והחשוב זה כמובן העובדה שיש נורמליזציה הדרגתית עם מדינות מרכזיות בעולם הערבי", אמר נתניהו.

אנחנו בתהליך של פריחה מדינית, אנחנו גם במאבק על הצדק והאמת, ואני חושב שאנחנו בתהליך של נורמליזציה הדרגתית, שהיא בסופו של דבר מבשרת את הפתח האמיתי לשלום", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו המכהן כשר החוץ הודה לעובדי המשרד, "אני רוצה להודות לכם על העבודה העצומה שמתבצעת ברחבי העולם וכאן. העולם מגיע לכאן ואנחנו מגיעים לעולם, והעבודה המשותפת שלנו הביאה לפריחה, מביאה בעצם לפריחה מדינית חסרת תקדים בתולדותיה של ישראל".

ראש הממשלה סיפר כי בפגישתו אתמול עם שר החוץ של אלבניה הוצע לישראל לקיים מפגש באלבניה של שש מדינות מערב ובלקן, "אנחנו עושים את זה כמובן בבלטיות, עכשיו, עם שלוש הבלטיות וכדומה. זה דבר שנותן לנו הרבה תפוקה במאמץ יחסית מרוכז, ואני רוצה להודות לכם שוב גם על העזרה בנושא הזה.

"הבריתות הללו הן חובקות עולם תרתי משמע, אנחנו צריכים לקדם אותן תוך כדי שאנחנו גם נלחמים לא רק על קידום האינטרסים שלנו, שהם האינטרסים של אלה שמשתפים איתנו פעולה, אלא גם על הצדק, על האמת. יש לנו מאבק קשה במיוחד על הצדק ועל האמת מול האיחוד האירופי, בריסל", ציין נתניהו.