חשמל
חשמלצילום: אייסטוק

לטובת החשמל הכשר: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) נועד אתמול עם סגן ראש העיר בית שמש משה מונטג וסגן ומ"מ ראש העיר אלעד אבי שטרן יחד עם נציג ועדת הרבנים לעניני אנרגיה בשבת במטרה לקדם באופן מעשי את ההחלטות שהושגו במסגרת הרפורמה במשק החשמל.

במסגרת הרפורמה: הצבת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיות חדשות ובאוטומציה מלאה המתאימה לשימוש בשבת בערים ובשכונות החרדיות.

בישיבה דנו הנציגים המקומיים עם ח"כ אשר ונציג ועדת האנרגיה, באפשרויות הלוגיסטיות והחוקיות להצבת מתקני הייצור של החשמל הכשר .

בין היעדים עליהם סוכם, בתוכניות הבניה של 5000 יח"ד באלעד שהופקדו בוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמי בנייה מועדפים) יוקצה שטח בגודל של חמישה דונם עבור הקמת תחנת ייצור שתפעל על אוטומציה מלאה ללא מגע יד אדם ותספק חשמל כשר לשבתות וחגים ולזמני חירום.

בדיון על העיר בית שמש הוחלט על יצירת שיתוף פעולה עם מתכנני אזור התעשייה החדש על מנת לפעול לאיתור מקום ואישור התקנת תחנת ייצור שתוקם תוך שמירה על בטחונם של התושבים באופן שיתן מענה מהיר וראוי לצרכי שומרי השבת בעיר.

בסיום הפגישה סוכם גם כי בכל עיר ושכונה בה יתאפשר להציב את המתקנים. "הדבר ייעשה בהקדם כדי שהצרכנים יוכלו ליהנות מחשמל כשר המיוצר באמצעים הטכנולוגיים המעודכנים ביותר ללא חשש חילול שבת וחג", אמר אשר.