בית הנשיא, היום
בית הנשיא, היוםצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח (שלישי) את "תוכנית משפיעים" - צוערים חרדים לשירות המדינה, בבית הנשיא.

באירוע הושקה התכנית שהינה מיזם משותף של קרן ק.מ.ח, נציבות שרות המדינה, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומשרד הפנים.

מטרת התכנית היא בניית עתודה חרדית מצטיינת של עמיתים ועמיתות, אשר תשתלב בתפקידים משמעותיים בשירות המדינה והשלטון המקומי, זאת ברוח "תקווה ישראלית", תוכנית הדגל של נשיא המדינה לביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים, דתיים, ערבים וחרדים.

עוד השתתפו באירוע שר העבודה והרווחה חיים כץ, מ"מ נציב שירות המדינה אהוד פראוור, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הרווחה ד"ר אביגדור קפלן, מנכ"ל קרן קמ"ח הרב מרדכי פלדשטיין, מנהל התוכנית רונן קוטין, הצוערים ובני משפחותיהם.

בדבריו התייחס הנשיא למציאות הישראלית המשתנה, בה ארבע הקבוצות המרכזיות- חילונים, חרדים, דתיים וערבים, הולכות ומתקרבות זו לזו בגודלן אך הולכות ומתרחקות זו מזו בכמעט כל היבט אחר.

ריבלין הוסיף "המציאות הזו דורשת מאיתנו שינוי חשיבתי ושינוי מעשי. אנחנו בבית הנשיא קוראים לשינוי הזה 'תקווה ישראלית' ובמסגרתו פועלים ליצירת תשתית משותפת בין הקבוצות וחיבורים ביניהן- בחינוך, באקדמיה, בתעסוקה, שיאפשרו לנו להמשיך ולהוביל יחד את מדינת ישראל".

הנשיא אמר עוד: "אני יודע שבדיון שערך מחזור א' סביב הסוגיה הזו עלו שאלות נוקבות ומשמעותיות. מה החלק של החברה החרדית במציאות המסתמנת. איך אפשר להיכנס לסביבות עבודה מעורבות וגם לשמור על הזהות. עד כמה הציבור החרדי מוכן לקחת אחריות על כלל ישראל, ועוד ועוד".

הנשיא פנה אל העמיתות והעמיתים ואמר: "אני סבור, משפיעים יקרים ומשפיעות יקרות, שהתכנית שאתם חלק ממנה היא ניסיון לנסח תשובה. הבחירה להיכנס אל המערכת הציבורית, היא בחירה לקחת חלק באחריות על העתיד של מדינת ישראל. הבחירה להפוך למשרתי ציבור משמעה גם לשרת את כלל הציבור וגם להנכיח את הקול של הציבור שלכם, והכל בנשימה אחת''.

הנשיא הדגיש "המספרים מדברים והם קובעים שבלי שהחברה החרדית תהיה חלק משמעותי בקבלת ההחלטות, בשוק התעסוקה, באחריות המשותפת, יהיה קשה לכולנו להמשיך ולפרוח כאן".

הנשיא סיים את דבריו בברכת הצלחה לעמיתים שמתחילים את דרכם החדשה בתפקידים השונים אליהם שובצו בשלטון המרכזי והמקומי. הנשיא איחל הצלחה רבה לעמיתות שמתחילות את המחזור השני, וברך את כולם בברכת שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה.