אבי בניהו
אבי בניהוצילום: עופר עמרם, דוברות לשכת עורכי הדין

דובר צה"ל לשעבר, תא"ל (מיל') אבי בניהו, התייחס לפרשת אלאור אזריה ואמר כי הלוחם נפל קורבן למערכה פוליטית ותקשורתית, כלשונו.

בניהו השתתף במושב שעסק בשאלה מי מגן על חיילי צה"ל, בוועידת המשפט השביעית של לשכת עורכי הדין.

"בפרשת אלאור אזריה לצבא היו טעויות, אבל הפוליטיקאים השתלטו עליו. החייל נפל קורבן למערכה פוליטית ותקשורתית. גם עכשיו מחנכים אותו מה להגיד", אמר בניהו.

לדבריו, "השינויים באופי שדה המערכה, אזור אורבני ולא מדבר, איו"ש, לחימה במבנים אוכלוסייה שמשמת מגן אנושי, השינויים הטכנולוגיים, הכל מצולם בשידור חי בשליפת אייפון. זה אתגר. זה מחייב את הפרקליט הצבאי להבין. מחייב את המפקדים הבכירים להבין שהם שלא יכולים לכבות חשמל כדי שניכנס בחשכה כמו שעשו בעבר. זה שינויים גם אצלנו וגם בצבאות נוספים. הטכנולוגיה משנה את הדברים באופן דרמטי".

חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) אמרה בפאנל, "אנו חיים במציאות שבה חיילי צה''ל במהלך פעילות מבצעית עושים טעויות אבל אסור לנו שהדבר יוביל לחקירה משפטית מיידית. צה"ל הוא צבא מוסרי, נקודה. צה"ל הוא צבא חוקר.

''אין מטרה לתת מטריית הגנה לחיילים שעושים דברים. הגבולות הם שחיילים טועים בפעילות מבצעית. שהחייל לא יעבור ישר מיד לשלב הפלילי. אני מבקשת להגיד מפורשות - אין מטריית הגנה לדברים שנעשים בכוונת זדון, התעללויות או דברים בסגנון הזה", הבהירה חברת הכנסת.