מעצר שווא במהלך השבת ?

פעיל הר הבית מרדכי יורבצקי עוכב ונחקר במשך ארבע שעות במשטרת העיר העתיקה, בעיצומה של השבת האחרונה.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר יורבצקי, "במהלך תפילת מנחה בשער הכותנה בעיר העתיקה בשבת, פנה אליי שוטר וביקש ממני תעודת זהות. אחרי בדיקה במסוף המשטרתי השוטר הודיע לי כי אני מעוכב לחקירה במשטרה".

לדבריו, "בתחילה דרשו ממני לעלות לרכב משטרה בשבת אך לאחר שסירבתי הובילו אותי רגלית לחקירה בתחנת ה'קישלה', החוקר הודיע לי כי החקירה היא עקב תלונה על תקיפה של מאבטח בכניסה להר הבית, דבר שלא היה ולא נברא".

"באירוע המדובר, חסם אותי המאבטח בצורה בלתי חוקית ללא שום סמכות ומנע ממני להיכנס להר הבית", מסביר יורבצקי.

"לצערי, חוקר המשטרה לקח ממני טביעות אצבע וכפה עלי להצטלם, זאת למרות שאני יהודי שומר תורה ומצוות, ובכך גרם לי לחלל את השבת ופגע ברגשותי. לאחר שלוש שעות המתנה ושעת חקירה שוחררתי. אני מתכוון להגיש תביעה ע"י עו"ד יצחק בם על מנת לקבל פיצוי הולם על מעצרי בשבת ועל כך שהמשטרה גרמה לי לחלל את השבת", מבהיר יורבצקי.

ממשטרת ישראל נמסר, "ראוי להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע הטעיה של ציבור הקוראים. החשוד נחקר בחשד שתקף מאבטח בהר הבית לפני מספר חודשים.

לצערנו המשטרה עשתה מאמצים רבים על מנת להזמינו לחקירה, ללא הצלחה. כאשר החשוד אותר, הוא התבקש להגיע לחקירה במשטרה וכך עשה. במהלך החקירה לא טען כלל כי הוא שומר שבת וכי הוא מסרב להיחקר בשבת, ולא הביע כל התנגדות להטבעה ולצילום.

בהמשך נמסר לו כי הוא מורחק מהר הבית בצו ממ"ז. משטרת ישראל רואה בחומרה התנהגות אלימה מכל סוג, ובפרט כלפי אלו שאמורים לאבטח כניסת אזרחים למקומות הקדושים. אנו נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד בהתאם".