אל"מ אבינועם אמונה
אל"מ אבינועם אמונהצילום: באדיבות חדשות עשר

אלוף משנה אבינועם אמונה שנכנס ביולי האחרון לתפקידו החדש כמפקד עוצבת הגולן, התבקש לבחור נציג חדש של דובר צה"ל שישרת תחתיו בחטיבה.

בין המועמדות המתאימות לשיבוץ באותה עת היו חיילות, ואמונה הסביר שיותר נוח לו לשרת עם גבר לצדו. בעקבות בקשתו, מונה כדובר החטיבה מש"ק ממין זכר.

עיתונאי "הארץ'' אורי משגב תקף את הקצין הבכיר על החלטתו להעדיף חייל על פני חיילת. ''מדובר בהדתה לכל דבר - שקטה, אפורה, זוחלת. פעמים רבות, כך בדיוק זה עובד''.

''צה"ל צריך להחליט: אם הוא נחוש להישאר צבא העם, שבו מונהג שירות משותף ושוויון הדמנויות מגדרי - יש להקפיד על קלה כחמורה. גם אם הדבר כרוך בהעמדת מפקדים דתיים על מקומם, גיבורים ככל שיהיו'', כתב משגב.

נציין כי אמונה בן ה-38, הוא חובש כיפה, נשוי ואב לחמישה. הקצין המוערך זכה לצל"ש אלוף הפיקוד על תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במערך דובר צה"ל משרתים גברים ונשים כאחד בתפקידי דוברי חטיבות. שיבוצם נקבע על פי שיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד. בסבב השיבוצים האחרון שובצו גברים ונשים כאחד בתפקיד על פי מידת התאמתם המקצועית לתפקיד".

גורם צבאי אישר כי מפקד עוצבת הגולן אכן ביקש כי נציג דובר צה"ל החטיבתי יהיה מש"ק דוברות, אך הדגיש כי בשום שלב לא הוטל וטו על בחירת דוברת לחטיבה. לדבריו, שיבוץ דובר לחטיבה נעשה מטעמים ענייניים.

הצצה לקומנדו שעל הגדר: יחידת מגלןחדשות 10