תכנית שתפגע בפליטים. חמדאללה
תכנית שתפגע בפליטים. חמדאללהצילום: רויטרס

ראש הממשלה הפלסטיני מגנה בחריפות את דברי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בנוגע לפעילות אונר"א במחנה הפליטים שועפט הנמצא בעיר.

בישיבת הממשלה הפלסטינית ברמאללה אמר חמדאללה, כי דבריו של ברקת מהווים זלזול בקהילה הבינלאומית, במוסדות הבינלאומיים ובחוק הבינלאומי.

לדבריו, תוכנית ברקת נועדה לפגוע במזיד בפליטים הפלסטינים ובזכויותיהם המוקנות מתוקף החוק הבינלאומי, והיא פועל יוצא של הגב האמריקני המדיני, החוקי והכספי לישראל אשר מעודד אותה להמשיך ב"תוקפנותה" נגד העם הפלסטיני "חסר הישע".

נזכיר כי אתמול חשף ברקת בוועידת חברת "החדשות" את יוזמתו לסילוק ארגון אונר"א מירושלים והחלפת השירותים הניתנים על ידו בשירותי העירייה.

לדברי ראש העיר, "אונר"א הוא גורם זר ומיותר שנכשל כישלון חרוץ ואני מתכוון לסלקו מירושלים... נסגור את בתי הספר שלהם ונאפשר לתלמידים תקווה ובגרות ישראלית בבתי הספר הקיימים ברחבי העיר, נשים סוף להסתה, נחליף את שירותי הרווחה הכושלים שלהם בתכניות שלנו שמשלבים הוצאה מעוני ותעסוקה ונחליף את שירותי הניקיון הירודים בהרחבת שירותי הניקיון העירוניים ששודרגו".

ברקת הוסיף: "הגיע העת להחלפת ההתייחסות אליהם מפליטים לתושבים ולשקמם. זה אפשרי. סילוק אונר"א יקטין את ההסתה והטרור, ישפר את השירות לתושבים, יגדיל את הישראליזציה במזרח העיר ויתרום לאיחודה אחדותה ולריבונותנו בירושלים".