יוסי דגן: מדוע לא פגשה מוגריני את המתיישבים?ניצן קידר, בריסל

שרת החוץ האירופית, פדריקה מוגריני, התעלמה מפנייה של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ומשלחת של מתיישבים יהודים ופלסטינים מהשומרון שהיו מעוניינים לקיים איתה פגישה, כך נודע לערוץ 7.

מוקדם יותר, פגשה מוגריני את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אך משרדה כלל לא השיב לבקשת הפגישה מצד המתיישבים והפלסטינים שקיימו במקביל למסע הדה לגיטימציה של הרשימה המשותפת, כנס שמטרתו להוביל אג'נדה של שיתופי פעולה לקירוב בין ישראל והפלסטינים.

"מוגריני לא ענתה לבקשה שלנו להיפגש איתה, אבל היא נפגשה עם המשלחת הערבית. לא הופתעתי שהיא לא ענתה לפנייה שלנו. אני לא חי ממוגריני והכתובת שלי היא ראש ממשלת ישראל ולא היא. כשסיפרתי לחברי הפרלמנט האירופי שלא קיבלנו ממנה תשובה הם הופתעו ואף כעסו", מספר דגן לערוץ 7.

הוא מוסיף כי "ככל שנציף לחברי הפרלמנט כיצד המנגנון של האיחוד יחד עם הרשות הפלסטינית הורסים את המזרח התיכון, המדיניות כאן תוכל להשתנות".

דגן סיפר גם על הכנס שהתקיים היום בפרלמנט האירופי וזכה לתהודה גדולה בקרב חברי הפרלמנט. "הגענו לכאן יהודים ופלסטינים לומר אמירה ברורה שהסכם אוסלו נכשל ומת. אנחנו נמצאים בשטח ויש ערבים רבים שרוצים להסתדר עם המתיישבים ועם מדינת ישראל. אנחנו באנו להציב אלטרנטיבה לרשות הפלסטינית. יש כאן אוזן קשבת בבניין הזה, הרוח של טראמפ מרחפת גם כאן ורואים את השינוי. הטרור של הפליטים שמכה ברחבי אירופה נותן להם להבין באיזה מציאות הם חיים".

הוא התייחס לביקור המקביל של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בבריסל. "זה מצער שבאותו זמן שאנחנו מגיעים לכאן, מגיעה משלחת ההשמצות של המפלגה הערבית. הם חבורה של חוצפנים שהגיעו עם משכורת ודרכון דיפלומטי ישראלי, כדי להכפיש את מדינת ישראל. הציבור בישראל וגם חברי הפרלמנט כאן יכולים לראות את המשלחת שבאה לקלל, ואת המשלחת של השומרון שבאה עם מנהיגים פלסטינים אותנטיים, לא כמו הרשימה המשותפת, שבאו לברך".