יוסי דייטש, המועמד החרדי לראשות עיריית ירושלים
יוסי דייטש, המועמד החרדי לראשות עיריית ירושליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע ההחלטה המסתמנת של 'דגל התורה' להתמודד בירושלים ובערים נוספות באופן עצמאי, פונה הבוקר (ד') אגודת ישראל ל'דגל התורה' באמצעות עיתוני המפלגה 'המודיע' ו'המבשר' ומבקשת להימנע ממהלך של פלגנות וקוראת לאחדות.

"בכח האחדות נוכל להגיע להישגים גדולים יותר, ולמלא את שליחותינו על הצד הטוב ביותר", מבהירים חברי וועדת השמונה של אגודת ישראל שהתכנסו אתמול בירושלים.

עוד הבהירו כי הליכה נפרדת תפלג את הציבור החרדי. "פילוג בין אגודת ישראל ודגל התורה בערים מסוימות, עלול להשליך גם על ערים אחרות, מה שיביא לפגיעה בכוחה של האחדות הנדרשת בעת הזאת בין כלל נציגי הציבור החרדי, מתוך אחריות ומחויבות לקידוש שם שמים ולא למחלוקות מיותרות חלילה.

"הוועדה הביעה תקוה עמוקה, שבשורת האחדות בתוך שורותיה של אגודת ישראל תתרחב גם מחוצה לה, ושעד למועד הגשת הרשימות תהיה הסכמה מלאה עם דגל התורה, שתאפשר להתמודד בבחירות ברשימות משותפות".

בדבריהם הבהירו כי קיימת כוונה עקרונית ללכת על מתווה שוויוני. "בערים בהן קיימת נציגות של שתי הסיעות, לא חלו שינויים של ממש בהרכב האוכלוסיה החרדית, באופן שיצדיק שינויים ביחסי הכח בין הרשימות, או לחלופין ריצה ברשימות נפרדות ובכל זאת הצענו לדגל התורה להשוות את מספר הנציגים במועצת העיר ירושלים, כך שיהיה שוויון מלא בין שתי המפלגות. עד כה קיבלנו בתגובה רק הודעות המדברות על פילוג".

בהמשך קראה הוועדה לתמוך במועמדותו של יוסי דייטש לראשות עירית ירושלים.