נהיגה או השכרת רכב באיי יפן אינם עניין שבשגרה עבור תיירים המגיעים לחקור את עריה הגדולות, מהסיבה שהתחבורה הציבורית איכותית ביותר ומגיעה כמעט לכל מקום.

יתרה מכך, מערך הכבישים בערים עיקריות כגון טוקיו מתאפיין בפקקים ובחניה יקרה ונדירה. עם זאת, ישנם מקומות רבים ביפן הנמצאים מחוץ למסלול העירוני, אליהם ניתן להגיע רק ברכב פרטי או מונית.

אם אתם מתכננים לבקר במקומות פחות הומים ביפן (כדוגמת הוקאידו, האי הגדול והדליל באוכלוסייה – יעד פופולארי בימי הקיץ החמים, עקב האקלים הקריר המאפיין אותו).

מתי לבצע את ההזמנה?

אם אתם שוקלים השכרת רכב ביפן, רצוי לבצע את ההזמנה בהקדם האפשרי על-מנת להבטיח את רכבכם. לעתים האופציה החכמה ביותר היא שילוב בין תחבורה ציבורית לתחבורה פרטית, למשל – נסיעת רכבת מטוקיו ליעד ומשם איסוף הרכב השכור בסוכנות ההשכרה.

חנייה ביפן

הניווט בערים הגדולות של יפן עשוי לבלבל רבים וטובים, ואילו החנייה אינה זולה כלל (מגיעה ללמעלה מ-300 יין לשעה באזורים העמוסים יותר). חשוב לבדוק בנוגע לחניה זמינה לפני הזמנת חדרים במלון.חלק ממגרשי החנייה הצמודים לחנויות כלבו גדולות או סופרמרקטים מאפשרים חנייה חינם למשך 3-2 שעות.

באיזה רישיון יש להצטייד?

שכירת רכב ביפן דורשת רישיון נהיגה בינלאומי (או יפני), אותו עליכם לשאת כל העת. מחיר השכרת רכב במדינה מתחיל מכ-6,000 יין ליום עבור רכב קטן. רצוי מאוד לרכוש ביטוח רכב מחברה מוכרת, כיוון שפוליסות ביטוח של תיירים ישראליים שנקנה דרך חברת האשראי אינו תקף ביפן.

מרבית החברות המשכירות רכבים ביפן כוללות ברכבים גם מערכת ניווט לוויין. דגמי רכב חדשים יותר מאפשרים הגדרת השפה האנגלית במערכת זו ותוכלו להיעזר בצוות סוכנות הרכב, שיסייעו לכם בהגדרות הרלבנטיות וללמוד כיצד להשתמש במערכת.

איך נוהגים ביפן

הנהיגה במדינה, בהיפוך מישראל, היא בצד שמאל – בדומה לנהיגה בבריטניה. אין לפנות שמאלה ברמזור אדום, אלא במקרים הנדירים של שלט לבן עם חץ כחול המציין שהפנייה שמאלה הינה חוקית באור אדום. רמזורים ביפן בנויים לרוחב (ימינה-שמאלה) ולא לאורך (וכמו במדינות המערב ובישראל).

השילוט בכבישי יפן הינו שילוב בין תמרורים מוכרים וכמה "פיתוחים" יפניים, אך ככלל, השילוט קל להבנה. למשל תמרור "עצור" מופיע ביפן כמשולש אדום הפוך המזכיר את תמרור "זכות קדימה" של ישראל – היזהרו שלא להתבלבל. בעוד שבכבישים מהירים ובאזורי הערים הגדולות יש שילוט טוב גם באנגלית, הרי שבאזורים הנידחים יותר של יפן השילוט הוא לעתים רק ביפנית.

המהירות המותרת ביפן

המהירות המותרת על כבישי יפן משתנה בין כבישים ונמדדת לפי קמ"ש. ככלל, מהירות מותרת ביפן היא: 40 קמ"ש במקומות מיושבים; 60-50 קמ"ש בכביש בינעירוני ו-100 קמ"ש בכבישים מהירים. לרוב קיימת גמישות בנוגע למהירות מותרת והיפנים אינם מתייחסים לכך בקשיחות רבה מדי. כאשר תנאי התנועה מאפשרים, מהירות הנסיעה היא כ-10 קמ"ש למעלה מהמהירות המותרת. תוכלו לזרום עם התנועה ולא להיתקל בבעיה.

הכתבה באדיבות אתר: פאמיליטור

כללי הנהיגה ביפן דומים לרוב לאלו של העולם המפותח, ואילו הנהיגה לרוב קלה יותר ביחס לנהיגה במדינות אחרות באסיה. כבישי יפנים במצב כללי טוב, עשויים מביטומן חלק. כבישי חצץ אינם רבים, ולרוב מדובר בכבישי צד העוברים ביערות.

עבודות כבישים הם דבר נפוץ למדי ביפן, מה שעשוי להוביל לעיכובים במהלך הנסיעה. מחלק מכבישי ההרים סגורים בעונת החורף ואלו הפתוחים מצריכים שילוב צמיגי חורף או שרשראות שלג או אמצעים מתאימים אחרים. כאשר משכירים רכב באזורים הרריים של יפן, הם לרוב מגיעים מצוידים עם מה שצריף לנסיעה בטוחה.