אנטישמיות באירופה
אנטישמיות באירופהצילום: רויטרס

מאבק נוסף באנטישמיות שבאירופה. הנהלת מועדון הכדורגל של ויטסה ארנהיים, הגישה השבוע למשטרת הולנד תלונה כנגד אוהדיה. הסיבה: מופע אנטישמי נוסף ומזעזע.

היה זה בטרם נפתח משחק הכדורגל בין קבוצת וויטסה ארנהיים המקומית לאיאקס, במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל בכדורגל ההולנדית.

כיאה לפני כל משחק בית, ערכו אוהדי הקבוצה המקומית האדוקים, צעדה לכיוון האצטדיון. במקום לעודד את קבוצתם, החלו האוהדים המקומיים של וויטסה לקרוא קריאות אנטישמיות רבות, וביניהן: "כל היהודים לגז".

הצעדה והקריאות שנשמעו בה, פורסמו ברשתות החברתיות ומיד בתום המשחק הודיע דובר הקבוצה ההולנדית כי המועדון יפנה למשטרה ויגיש תלונה נגד האוהדים המצולמים. גם הארגון היהודי-הולנדי ה-CIDI גינה את המעשה כשבהנהלת המועדון הוסיפו כי "לקריאות מהסוג הזה אין מקום באצטדיון ומסביבו".

מנכ״ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר אמר בהתייחסו לאירוע האנטישמי כי ‎"מדובר באירוע חמור ובזוי בו אוהדי קבוצת ויסטה ארנהיים ההולנדית, ולא בפעם הראשונה, קראו קריאות אנטישמיות אשר כללו "כל היהודים לגז" במהלך צעדה לקראת משחק כדורגל".

"לצערנו תופעה זו אינה בלעדית ומאפיינת חלק מהקבוצות בליגה ההולנדית במהלך משחקים כנגד קבוצת "אייאקס אמסטרדם" אשר מזוהה עם הקהילה היהודית".

עוד אמר זינגר: "תופעת האנטישמיות בספורט נמצאת במגמת עלייה מטרידה ועלינו להיאבק בה בכל הכוח. אני קורא לרשויות המקומיות למצות את הדין עם הפושעים וכן דורש מארגוני הספורט הבינלאומיים לגלות אפס סובלנות לתופעות האנטישמיות במגרשים. הקונגרס היהודי העולמי ימשיך לפעול למיגור תופעות השנאה בתוך ומחוץ למגרשי הספורט".

אגב, מי שעומד מאחורי הקבוצה ההולנדית במדיה שיחק לפני שנה קפטן מכבי ת"א, שרן ייני, הוא לא אחר מאשר המיליארדר הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל האנגלי, צ'לסי ומי שרק לאחרונה עשה עליה לישראל וקיבל אזרחות ישראלית.