דרור אידר
דרור אידרקול ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את העיתונאי והחוקר ד"ר דרור אידר לשגריר ישראל ברומא.

אידר (51) הוא חוקר היסטוריה, ספרות חברה ותרבות, וכיום עורך את מדור הדעות בעיתון ''ישראל היום''. הוא עתיד להיכנס לתפקידו כשגריר בקיץ הבא.

אידר אמר אמש ל"ישראל היום" כי הוא נרגש ודרוך לקראת התפקיד. "אחת מדמויות המופת שעליהן גדלתי והתחנכתי עליו מאז היותי נער, היא זו של הרב והד"ר יעקב הרצוג, איש ספר ופלפול שייצג בעוז את ישראל בעולם בתפקידיו השונים. ספרו 'עם לבדד' ניתן לי במתנה עם סיום לימודיי בקריית יעקב הרצוג בכפר סבא, חטיבת הביניים של מדרשיית נעם. מאז הפכתי והפכתי בספר ועשיתי בו שימוש רב. אני מודה לראש הממשלה על שהעניק לי את האפשרות ללכת כעת בעקבותיו.

"כחוקר היסטוריה וספרות, הזכות לייצג את מדינת ישראל ברומא, על שלל המטענים המדיניים, הלאומיים והדתיים בני אלפי השנים שביחסי שני העמים, מקבלים משמעות מיוחדת. כפי שעשיתי בעיתונות ובתפקידים אחרים בארץ ובעולם, גם בעמדה זו אשתדל להשקיע את כל מרצי וידיעותיי לייצג בעוז ובאמונה את מדינת ישראל".

אידר הוסיף: "בשעה זו אני זוכר בגעגוע עמוק ובגאווה את הוריי, אסתר ושמואל כהן, שהלכו לעולמם בחמש השנים האחרונות, עולים חדשים בראשית המדינה, שבדרכם הצטרפו לחלוצים שבנו את המדינה. הם יהיו אתי גם בשליחותי זו".

מהומה בכנס העיתונאים

במהלך כנס העיתונאים באילת, בשנה שעברה, התפרץ איש השמאל נפתלי רז לעברו של העיתונאי חגי סגל וכינה אותו "טרוריסט". ד"ר דרור אידר השיב לו "שכחת מה זה להיות יהודי. זה בושה וחרפה. אותך צריך לשים בכלא על הדיכוי שאתה וחבריך עשיתם לנו במשך כל השנים. אתה טרוריסט בעצמך".