שירות מלא ומשמעותי
שירות מלא ומשמעותיצילום: תומר רייכמן

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ורעיית הרמטכ״ל חנה איזנקוט אירחו היום (רביעי) כ-20 חיילות בודדות להרמת כוסית חגיגית לכבוד השנה החדשה, בבית הנשיא.

החיילות שהגיעו מיחידות שונות, עלו בגפן מארצות הברית, צרפת, מקסיקו, זימבבואה, ארגנטינה ועוד. לצידן הגיעו גם חיילות שהתגייסו לצה״ל ללא עורף משפחתי.

החיילות הציגו את עצמן וסיפרו על סיבת גיוסן לצה"ל. לנה, שעלתה מצרפת לפני שנתיים ומשרתת כמש״קית ת״ש סיפרה: ״עליתי מתוך אהבה לארץ. רציתי להתגייס כדי להבין את המדינה. להבין את הסביבה שלי. כדי שאני אוכל לחיות במדינה המדהימה הזאת, אני חייבת גם לעבור את החוויות שכולם עוברים פה וחשבתי לעצמי שאם אני רוצה להיות ישראלית אמיתית אני צריכה לשרת בצבא ולתרום גם את הזמן שלי למשהו שיותר גדול ממני ויותר משמעותי. למדתי כל כך הרבה על עצמי ועל המדינה בתור חיילת. זה באמת פקח לי את העיניים״.

החיילות המשיכו וסיפרו על הנתינה הבאה לידי ביטוי בשירות הצבאי ועל המשפחות המאמצות והקשר החזק שנוצר בין החיילות לבני המשפחות.

נחמה ריבלין ברכה את החיילות בשנה טובה ואמרה "הבחירה שעשיתן אינה מובנית מאליו, כל אחת מכן אספה כוח מהמקום שממנו באה, כדי להפוך את מהלך חייה, לפעול לפי האינסטינקט שלה ובין השאר להתגייס. אני מברכת אתכן על גבורתכן ואומץ ליבכן ועל מה שבחרתן לעשות''.

רעיית הרמטכ"ל איזנקוט ברכה גם היא את החיילות ואמרה "כאם שבניה ובנותיה שירתו במגוון תפקידים בשורות צה"ל, אני מכירה את האתגרים הטמונים בשירות הצבאי ולצדם את תחושת הסיפוק הגדולה בתרומה למדינתנו. זו הזדמנות בעבורי להביע את הערכתי הכנה על נכונותכן להתייצב יום- יום לשירות מלא ומשמעותי, על אף הקשיים האישיים שאתן חוות״.