נתניהו ובוריסוב
נתניהו ובוריסובצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

מאוחר יותר היום ישתתפו השניים בטקס חנוכת אדדרטה לזכר יהודי בולגריה שניצלו מהשואה.

"איננו רק ידידים אישיים, כבר תקופה ארוכה. קיימת ידידות מיוחדת בין אזרחי בולגריה לבין אזרחי ישראל", אמר נתניהו.

''זה בא לידי ביטוי פעם אחר פעם בביקורים, בשיחות התכופות בינינו - אנחנו משוחחים זה עם זה כל כמה שבועות - ואני מעריך את בואך לכאן כדי לכבד את יהודי בולגריה שניצלו בשואה''.

ראש הממשלה אמר עוד כי הוא מעריך את החלטת מקבילו הבולגרי לפתוח קונסוליה של כבוד בירושלים, ''אני מקווה שזהו הצעד הראשון להקמת השגרירות הבולגרית בירושלים.

''אנו נשוחח על תחומים נוספים רבים לשיתופי פעולה: בסייבר, במודיעין, ברפואה, במים ואחרים. אולם מעבר לתחומי העניין המשותפים הרבים, קיימת בקרב העם בישראל ובקרב יהודי בולגריה שעלו לארץ אהדה עמוקה וחיבה עמוקה למדינת בולגריה ולעם הבולגרי.

"אנו מרגישים שאנו חלק מאותה ציוויליזציה. היא נמצאת תחת מתקפה על ידי כוחות שונים, ובעיקר על ידי כוחות האיסלאם הקיצוני והטרור. הם תוקפים אותנו, הם תוקפים את הערבים, הם תוקפים את האירופאיים, הם תוקפים את האמריקנים - הם תוקפים את כולם, והם תקפו אתכם בבולגריה. אנו שותפים לא רק בקידום עתיד טוב, אלא במניעת החזרה לאלימות העבר.

"אני מצפה לשוחח איתך על הדרכים שבהן נוכל לקדם את הטוב, ולהמשיך להילחם ברע, כדי להבטיח עתיד טוב יותר לאזרחינו ולעולם כולו", פירט ראש הממשלה.

לדברי נתניהו, ''האנדרטה להצלת יהודי בולגריה בסופיה, מעוררת רחשי לב מיוחדים אצלי ובקרב העם היהודי. משום שזה היה מבוסס על כבוד ואומץ שהצילו לא רק יהודים, אלא גם את הכבוד של האנושות. משום כך, המאבק נגד אנטישמיות בסופיה שבא לידי ביטוי, באומץ לב כה רב, צריך להמשיך היום בכל מדינה. אני מאמין שאתה תמשיך אותו".