מימין: פינסקי, אריאל וג'רבי
מימין: פינסקי, אריאל וג'רביצילום: דוברות

הממשלה אישרה היום (רביעי) את מינויו של ראובן פינסקי למנכ"ל השירות הלאומי-אזרחי.

פינסקי יחליף את שר-שלום ג'רבי שכיהן בתפקיד בשמונה שנים האחרונות.

השר הממונה על השירות הלאומי אורי אריאל אמר "שר-שלום ביצע את תפקידו נאמנה והוביל מהלכים היסטוריים לטובת המתנדבים בשירות הלאומי אזרחי. כעת, יחליף אותו ראובן פינסקי. ראובן עבר כברת דרך בשירות הציבורי ומביא עמו ערכים, את טובת הציבור ואת החשיבה קדימה. אני מאחל בהצלחה, ומי יתן ונמשיך לפעול לטובת המתנדבים ולטובת החברה הישראלית כולה".

מנכ"ל השירות הלאומי-אזרחי הנכנס אמר "אני נרגש מהבחירה בי לתפקיד ראש הרשות לשירות הלאומי אזרחי. שירות המדינה הוא ערך עליון בתפיסת עולמי וגם זכות גדולה. לאחר שמונה שנים כמנהל אגף מורשת ופעילות ענפה בשימור העבר, אני עובר לניהול עתיד אזרחי חברתי ולאומי. תודה לראש הממשלה ולשר אלקין על האמון בי כמנהל אגף מורשת.

''תודה לכל מי שבחר בי לתפקיד המשמעותי של מנכ״ל הרשות לשירות לאומי אזרחי ובראשם לשר אורי אריאל ולוועדת האיתור שנתנו בי את אמונם. אעשה הכל כדי לקדם את השירות הלאומי אזרחי בצורה המיטבית למען כלל החברה בישראל", הבטיח.

במהלך כהונתו של השר אורי אריאל, יחד עם שר-שלום ג'רבי חוקק חוק השירות הלאומי ויחד הם הובילו מהלכים משמעותיים נוספים, כמו השוואת התנאים של המתנדבים למשרתים בצה"ל. כמות המתנדבים בשירות הלאומי עולה מדי שנה וכיום עומדת על כ-18,000 מתנדבים.

פינסקי שירת בשדה הציבורי בשמונה עשרה השנים האחרונות. הוא החל כיועץ למנכ"ל משרד התיירות בשנים 2001-2005 והתמקד בתחום פיתוח תשתיות תיירות. לאחר מכן, הקים וניהל את תכנית הפיתוח של אגן העיר העתיקה בירושלים בהיקף של 650 מיליון שקלים. בשנת 2010, התמנה לראש אגף בכיר מורשת במשרד ראש הממשלה וניהל תכנית לאומית לשיקום פיתוח והחייאת המורשת הלאומית.