נתניהו באירוע לציון 70 שנים לאמ"ן
נתניהו באירוע לציון 70 שנים לאמ"ןצילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף הערב (רביעי) באירוע לציון 70 שנה לאמ"ן.

הוא אמר למשתתפים כי אויבי ישראל מבינים את עוצמתה. "מבקשי נפשנו למדו להכיר את נחישותנו. אין לנו שום כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל במדינתנו. לא ניתן לאיראן להתבסס בסוריה, נפעל לסכל את כוונתה לחמש את גרורותיה ואת כוחותיה שלה בנשק קטלני שיופנה כלפינו. התוקפנות והטרור של איראן משטח סוריה או מכל מקום אחר, אלה יתקלו באגרוף הפלדה של צבא הגנה לישראל".

הוא התייחס לאמ"ן ואמר כי "אי אפשר להפריז בחשיבות המודיעין, והחשיבות הזאת הולכת וגוברת, אבל עם הערת הבהרה בטאבו. המודיעין לא יכול להחליף הערכות והחלטות שכבר ניתנו, הוא לא יכול לעשות את זה, לא עבור מפקדי הצבא של המטה הכללי והרמטכ"ל למכשיר, ולא של הקברניטים. הוא לא יכול לעשות את זה בתנאים רבים, שאנחנו צריכים לקבל החלטה האם קיבלנו מספיק מודיעין, האם לחכות לעוד מודיעין, האם לפעול".

נתניהו פנה לאנשי אגף המודיעין בצה"ל וציין כי "המודיעין הוא גורם מפתח בעוצמתה של ישראל. הוא מכפיל כוח, הוא נכס לאומי ראשון, בדיוק כפי שנאמר כאן, וקו ההגנה הראשון. אי אפשר להפריז בחשיבות המודיעין והחשיבות הזאת גוברת עם הזמן. אתם העיניים של המדינה, אתם האוזניים של המדינה וחשוב מכל - אתם פועלים עם הרבה לב ונשמה בשביל המדינה".