טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

הניו יורק טיימס פרסם הלילה טור דעה בעילום שם של בכיר בממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, תחת הכותרת: "אני חלק מתנועת ההתנגדות לנשיא שנמצאת בתוך הממשל".

"הנשיא טראמפ לא מבין באופן מלא שבכירים רבים בממשל שלו עובדים בחריצות מתוך הבית הלבן, על מנת לסכל חלקים מהאג'נדה שהוא מקדם, המשקפת את נטיותיו הגרועות ביותר. אני יודע שהם פועלים כך כי אני אחד מהם".

"שורש הבעיה הוא חוסר המוסריות של הנשיא. כל מי שאי פעם עבד איתו יודע שהוא לא מחויב לשום עיקרון שמנחה את קבלת ההחלטות שלו. מהבית הלבן, דרך אגף המבצעים ועד סוכניות ממשל נוספות - בכירים מודים בשיחות סגורות שהם פשוט לא מאמינים שכך מתנהל המפקד העליון של הצבא. רבים מהם פועלים על מנת לבודד את המבצעים עליהם הם אמונים מגחמותיו של הנשיא".

"באופן פרטי ופומבי הנשיא מראה העדפה וחיבה לדיקטטורים ומנהיגים אוטורקטים כמו ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און ובמקביל, מראה מעט מאוד הערכה לקשרים המחברים אותנו עם ידידותינו שגם חושבות כמונו בהרבה תחומים...ההתנהגות הבלתי יציבה של הנשיא הייתה הרבה יותר מדאיגה אם לא היו את אותם גיבורים אלמונים בבית הלבן".

הנשיא טראמפ הגיב לטור ואמר: "אתם מאמינים לזה? טור דעה אנונימי ופחדני. אנחנו עושים עבודה נהדרת, הסקרים שלנו נהדרים ואף אחד לא יצליח להתקרב אליי בבחירות 2020 בגלל כל הדברים שהממשל עשה. עשינו יותר ממה שאנשים חשבו שאפשרי תוך פחות משנתיים". לאחר מכן צייץ הנשיא את תגובתו תחת הכותרת "הניו יורק טיימס הכושל!" והוסיף ציוץ נוסף בו נכתב באותיות גדולות: "בגידה?"