בנו ריינהורן
בנו ריינהורןצילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב נגד בנו ריינהורן, תושב הרצליה כבן 35 ומאמן כדוריד במקצועו בגין שורה ארוכה של עברות מין באמצעות האינטרנט בקטינות ובמספר בגירות.

על פי כתב-האישום פגע ריינהורן מינית באמצעות האינטרנט ב-28 קטינות ו-4 בגירות, וכן יצר קשר וניסה לפגוע מינית ב-45 קטינות נוספות ו-4 בגירות נוספות.

נוסף על כך, עקב הנאשם אחר כ-40 קטינות נוספות באינסטגרם במטרה לפנות אליהם ולנסות לפגוע בהן מינית. סך-הכל, אפוא, נמנו בכתב-האישום 121 נפגעות ונפגעות פוטנציאליות.

במהלך השנים 2017-2018, פנה ריינהורן לעשרות רבות של קטינות בנות 9-17 שנים ולמספר בגירות באמצעות הרשת החברתית "אינסטגרם", תוך שימוש בזהויות בדויות שיצר לעצמו. לצורך כך, פתח המשיב חשבונות באינסטגרם, בשמות בדויים, כאשר תמונת הפרופיל במרביתם הייתה של צעירה גרמניה, ממנה הוציא ממנה במרמה תצלומים שונים.

ריינהורן הציג בפני הנפגעות מצג שווא לפיו הוא סוכנת דוגמנות, ובחלק מן המקרים מעצבת בגדי ים או מלהקת שחקנים, המציעה להן לדגמן עבורה. במקרה שהביעו עניין, הציע להן ריינהורן לעבור אודישן מצולם, במסגרתו ביקש מהן לצלם עצמן לרבות בווידאו, תחילה בלבוש מלא, בהמשך בלבוש חלקי או בבגד ים, ולבסוף בעירום.

עוד על פי כתב-האישום מציינת התובעת, עו"ד שירי רום, כי ריינהורן פעל בדרכים מתוחכמות על מנת להסוות את זהותו ולהקשות על איתורו. כך, למשל, פעל באמצעות שרתי proxy ושירותי vpn על מנת שלא יובילו אל כתובת ה-IP שבה השתמש. כמו כן, פתח חשבונות מזוייפים בוואטסאפ ובאינסטגרם תוך שימוש בכינויים ובתמונות של אחרים ותוך שימוש במחולל מספרי טלפון פיקטיביים שאינם שלו.

כתב-האישום מחזיק 35 אישומים, כולל למעלה מ-120 עדי תביעה, ומיוחסות בו ריבוי עברות של אינוס קטינות במרמה (עברה על סעיף 345(ב)(1) בנסיבות סעיף 345(א)(2) וסעיף 350 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977); ריבוי עברות של מעשה סדום בקטינות במרמה (עברה על סעיף 347(ב) בנסיבות סעיף 345(א)(2) ביחד עם סעיף 350 לחוק העונשין); ריבוי עברות של מעשה מגונה בקטינות במרמה (עברה על סעיף 348(ב) לחוק העונשין, בנסיבות סעיפים 345(ב)(1) ו-345(א)(2) וביחד עם סעיף 350 לחוק העונשין); ריבוי עברות של ייצור פרסומי תועבה ובהם דמויות של קטינים (עברה על סעיף 214(ב1) לחוק העונשין); מידע כוזב במחשב (עברה על סעיף 3 לחוק המחשבים); התחזות כאחר (עברה על סעיף 441 לחוק העונשין); הטרדה מינית של קטינות מתחת לגיל 15 (לפי החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח – 1998) ועברה על "חוק הסרטונים" (קרי עברה של פרסום סרט או תצלום של אדם ללא הסכמתו, המתמקד במיניותו, לפי סעיף 3(א)(5א) לחוק למניעת הטרדה מינית).

בד בבד עם כתב-האישום הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בקשה למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה, מציינת התובעת, עו"ד שירי רום כי הנאשם פעל על פי שיטת ביצוע ייחודית, מתוחכמת ומסוכנת, וכי שחרורו יסכן את ביטחונן ושלומן של קטינות באשר הן. כן ציינה כי "לא בכל יום נתקל בית המשפט הנכבד באדם מן היישוב כביכול, האורב לטרף לקטינות באינטרנט, כפי שנהג לעשות המשיב באופן תדיר. מעשיו של המשיב, היקפם ונסיבותיהם, כמפורט בכתב האישום, ובכלל זה משך הזמן בו ביצע את המעשים, כשהוא מצליח להסתירם, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם."