ההצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש, מקיים הבוקר (חמישי) דיון בנושא הקמת ועדת חקירה שתחקור את ביטול מינויו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל.

"ניסיון סיכול של מינוי הוא איום על הדמוקרטיה ופגיעה בביטחון המדינה. יש פה הדלפה של מסמך סודי ורגיש ואני מבקש מהמפכ"ל לפעול כדי לגלות את ההדלפה הזו", דברי קיש.

חבר הכנסת אייל בן ראובן (המחנה הציוני) אמר בדיון כי "מתקיים הליך מביש נגד גל הירש בתוך ומחוץ למשטרה. עיכובי יציאה וחיפושים לאדם ראוי, שרומסים אותו לכל כיוון. אני מציע לכל מי ששותף לתהליך הזה הם לבקש סליחה מגל".

"אני לא מחפש כתב אישום נגד המשטרה והפרקליטות", הוסיף בן ראובן, "יש כאן אירוע מסויים שאינו בודד ואנחנו צריכים לדאוג שלא יקרו מקרים מסוג זה. חייבים לחקור את הפרשה והדרך הנכונה היא ועדת חקירה, אבל לא פרלמנטרית כי היא תהיה מוגבלת ותפנה חצים מיותרים לעבר שומרי הסף".

ח"כ בני בגין אמר, "נקלענו למצב רגיש. יש לנו משטרה אחת שצריכה להיזהר בסמכויותיה. הייתי בממשלה בזמן בחירת המפכ"ל וחשנו אי נעימות. אני חושש מועדת חקירה פרלמנטרית שתהפוך לפוליטית. איך יוצאים מן המיצר? יש בידינו כלי לבדיקה שנקרא 'ועדה המשנה החסויה של ועדת הפנים' שניתן להשתמש בו".