פייגלין
פייגליןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, מוציא בימים אלו את ספרו "קץ הנורמליות" במלאת 25 שנה להסכמי אוסלו ולפעילות תנועת "זו ארצנו" שהייתה חוד החנית במאבק נגד ההסכמים.

בראיון לערוץ 7 הוא רואה קשר ישיר בין הקמת ''זו ארצנו'' למפלגת זהות שאותה הוא מנהיג היום, "זו ארצנו הייתה בבחינת הסור מרע מהסכמי אוסלו המטורפים, הוצאנו הפגנות שמדינת ישראל לא ידעה כמותן מעולם. אלא שלצערנו נתניהו עלה לשלטון ובמקום לבטל את הסכמי אוסלו הוא רץ לחבק את ערפאת ויותר מאוחר עם נאום בר אילן שבו הוא קיבל את הרעיון של שתי מדינות לשני עמים שזה הרציונל של אוסלו.

''זאת אומרת שלימין הישראלי אין אלטרנטיבה של ממש לאוסלו. שואלים אותי אם הצלחתי בזו ארצנו, אז טכנית נכשלתי כי אוסלו לא התבטל, אבל מהותית ניצחנו ניצחון גדול. כי אחרי זו ארצנו כל מפלגות הימין רצו את משה פייגלין ברשימה אבל אני הבנתי שלהיכנס לחשיבה הרגילה שהשמאל הוא הבעיה והימין הוא הפתרון זו לא התשובה האמיתית כי שני הצדדים הם הבעיה''.

פייגלין מסביר, ''הפתרון הוא לייצר למדינת ישראל מנהיגות אמונית לא תחת הדגל של ימין מול שמאל אלא דגל יהודי ישראלי שמתחבר למדינת ישראל ולזהותו".

פייגליין מעריך שזו הקדנציה האחרונה של בנימין נתניהו כראש ממשלה, "ראש הממשלה מדבר על ארבעים מנדטים לליכוד כדי להביא לכך שהשותפים לקואליציה לא ינערו את הספינה יותר מידי וממשלת ישראל תכלה את ימיה. הוא רוצה לסיים את הקדנציה ולהיות ראש הממשלה שכיהן בתקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה, יותר מדוד בן גוריון. להערכתי נתניהו לא יהיה שם בבחירות הבאות.

''היועץ המשפטי כבר הפריח בלון לאוויר על אפשרות של דיל פרישה תמורת מחיקת כתבי האישום וזה הגיוני שזו האפשרות שנתניהו יבחר ואני מכיר את הראש שלו, ייתכן שעסקה כזאת מתבשלת במסתרים".

לדבריו המפה הפוליטית תשתנה לבלי הכר, "בליכוד תהיה מלחמת ירושה אכזרית ולא רק בליכוד, גם בבית היהודי יש מתחים. המפה הפוליטית תתפרק לכל מיני כיוונים וצפויות הפתעות ולדעתי ההפתעה הגדולה ביותר תהיה העלייה המטאורית של מפלגת זהות".