השרה שקד: בשמרון מצב הקרקעות טוב מבבנימין

שרת המשפטים התייחסה לקשיים בהסדרת ההתישבות ביהודה ושומרון בארוע פתיחת שנת המשפט של ועדת הקשר אריאל ושומרון בלשכת עורכי הדין שנערך אתמול (רביעי) במכללת אורות ישראל באלקנה.

יו"ר הוועד עו"ד אפרת רוזנבלט שאלה את שקד כיצד מתקדמת הסדרת ההתישבות והשרה הרגיעה את התושבים, "דווקא בשומרון, אני חייבת להגיד לכם שהייתי השבוע בפתיחת שנת הלימודים בשערי תקווה ופתאום קלטתי שדווקא בשומרון יש פחות בעיות מבנימין, יש לנו מלא מלא בג"צים בבנימין ומעט בג"צים בשומרון שזה סימן טוב".

שקד הוסיפה, "הבית היהודי אמנם רק עם שמונה מנדטים אך הצלחנו לעשות באמת המון המון דברים בהמון המון תחומים אני מקווה מאוד שבבחירות הבאות יהיו לנו הרבה יותר מנדטים כי אם לא יהיו לנו יותר מנדטים כנראה שלא נהיה בקואליציה, אבל אני מאמינה תמיד בתבונת הציבור ואני בטוחה שהציבור ידע להעריך את העבודה הקשה שלנו."

השרה מנתה את ההישגים הפוליטיים של מפלגתה, "בקדנציה הזו קודם כל העברנו את חוק ההסדרה שזה היה די חלום ובלתי יאומן. אם היו שואלים אותי לפני שלוש שנים אם נעביר את חוק ההסדרה, אני זוכרת שזה היה חלום של זבולון אורלב, אז זה היה נראה לנו בלתי אפשרי, ופה אני רוצה להגיד כל הכבוד לנחישות של השר בנט שהפגין נחישות יוצאת דופן מול ראש הממשלה, והעברנו את חוק ההסדרה למרות שלא ממש רצו שנעשה את זה, וגם כל ההסדרה עצמה בעזרת כלים מנהליים".

השרה התייחסה לאפשרות שבג"צ יפסול את החוק ואמרה, "אי אפשר לדעת אם הוא יפסל או לא, אבל אני במקביל לחוק ההסדרה מכינה והכנתי בשלוש השנים האחרונות ביחד עם היועץ המשפטי לממשלה כלים משפטיים מנהליים כמו סעיף חמש בתקנת השוק, שיאפשרו להסדיר את ההתישבות גם אם חס וחלילה החוק ייפסל".

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי, סקר בפני הבאים את החוקים שהעבירה הקואליציה הנוכחית לשיפור המערכת המשפטית ואמר כי יש משמעות לכך שבראש ועדת החוקה ובראשות משרד המשפטים עומדים נציגי אותה תנועה.

נשיא מכללת אורות ישראל, פרופ' יובל סיני, אמר בארוע כי הוא מודה לשר החינוך בנט ולשרה שקד על שהשכילו לאשר בכנסת את החלת החוק הישראלי על מוסדות אקדמיים ביו"ש, דבר שסייע גם למכללת אורות ישראל לאחד פורמלית בין שני הקמפוסים ברחובות ובאלקנה.

עו"ד אפרת רוזנבלט ציינה כי לשרה שקד היה חשוב להגיע לשומרון, למרות התקופה העמוסה, ואמרה כי השרה שקד מובילה שינויים משמעותיים למען הציבור, בחקיקה ובתקנות שמסייעים לנזקקים לשירות מערכת המשפט ולציבור עורכי הדין, והודתה לה על שיתוף הפעולה הפורה עם לשכת עורכי הדין בראשות עו"ד אפי נוה.