הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: אלירן אהרון

יש תפילה שאנחנו אומרים אותה בראש השנה, שהיא לקוחה מהתורה - שנהיה לראש ולא לזנב.

שמעתי מח"כ מוטי יוגב שאמר לי שבעולם יש 187 מדינות כמדומני ובכל הנושאים - חקלאות, כלכלה, ביטחון, רפואה וכו', ישראל היא בעשירייה הראשונה בעולם, ויש תחומים שאנחנו אפילו במקום הראשון בעולם ואני חושב שזו הברכה שנהיה לראש ולא לזנב, שבדברים שקשורים למחשבה ישראל היא בראש זו ברכה עצומה.

ברוך ה' ישראל היא המובילה בעולם בהתפלת מים, ברוך ה' שאנחנו במקום הזה. ובגלל המים האלה ישראל זוכה לחקלאות שאין כמותה בעולם. בישראל מניבים מדונם אחד פי שלושה מהממוצע העולמי זה פשוט דבר שהוא פלא שאין כדוגמתו, כך גם פי שניים בחלב לפרה מהממוצע האירופאי זה פשוט דבר מופלא צריכים להודות על הטוב ולבקש שנהיה לראש ולא לזנב.

הייתי היום באולפנת מירון, שאלתי את ראש האולפנה הרב קפאח כמה זמן הוא ראש אולפנה, הוא אמר לי 33 שנה. כשהוא התחיל היו חמישים בנות ועכשיו יש 420 בנות, פי שמונה. שאלתי אותו כמה אולפנות היו כשהוא התחיל והוא אמר לי שבע, היום יש יותר משבעים. זאת אומרת שבמשך שלושים ושלוש שנה צמחנו פי עשרה והאולפנה הזאת צמחה פי שמונה.

איזו צמיחה מדהימה יש בעולם התורה בעולם הרוחני. זה נכון לאולפנות, זה נכון לישיבות, זה נכון לגרעינים תורניים, זה נכון למכינות קדם צבאיות, למדרשות, נכון בעולם הדתי ונכון בעולם החרדי".

יש צמיחה מופלאה, הקב"ה מזה עלינו מים טהורים, נותן לנו כוחות לעוצמות וצמיחה וצריך לשים לב לזה ולהתפלל שהצמיחה הזאת תמשיך ותתגבר. אנחנו צריכים לראות מה היה ולהבין את התהליך שאנחנו נמצאים בו, להבין שה' תוקע בשופר גדול ואנחנו נשמע עם השופר הקטן ונבין שה' תוקע בשופר גדול לחירותנו וגם תקיעה לקיבוץ גלויות לעורר את עם ישראל כמו במתן תורה, ושיהיה לנו לב לדעת ועיניים לראות ואוזניים לשמוע, כי בלי זה לא נכנסים לארץ.

עם ישראל נכנס לארץ רק אחרי שהוא זכה בלב לדעת ואוזניים לשמוע ועיניים לראות וכשיהיה לנו את הכוח לראות את התהליך המופלא שקורה לנו אז נזכה להתקדם לשלב הבא. אלה התפילות שלנו.

ספר 'הנבואה' שהוציא הרב שמואל אליהו, מציג את נבואות הנביאים לצד הנתונים והגרפים המראים על התממשותן. הספר מודפס בימים אלו במהדורה שנייה. לפרטים לחץ כאן