"חאן אל אחמר" במיקומו הנוכחי
"חאן אל אחמר" במיקומו הנוכחיצילום: רגבים

מוסדות האיחוד האירופי פרסמו בעבר כי הם מודאגים מהפגיעה בדמוקרטיה הישראלית, אבל כשמדובר במאחז פלסטיני, כללי המשחק משתנים.

האיחוד מפרסם היום (חמישי) הודעה רשמית בה הוא מגנה את החלטת בג"ץ בנוגע לדחיית העתירות נגד הריסת המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר.

"האיחוד האירופי והמדינות החברות שבים ומזכירים את עמדתם ארוכת השנים בנוגע למדיניות ההתנחלות של ישראל, שהיא בלתי חוקית על פי המשפט הבינלאומי, לרבות הריסת יישובים פלסטיניים והזזת האוכלוסייה בכוח".

"חאן אל-אחמר ממוקם במקום רגיש באזור C בעל חשיבות אסטרטגית לשימור רצף המדינה הפלסטינית העתידית. ההשלכות של הריסת היישוב ועקירתם של תושביו, כולל ילדים, בניגוד לרצונם, יהיו חמורות מאוד ויפגעו קשות בפתרון שתי המדינות ובסיכויים לשלום", לשון הודעת האיחוד.

באיחוד האירופי לא רק מודאגים, אלא מבקשים גם להשפיע על ההחלטות של בג"ץ. "אנו מצפים שהרשויות הישראליות ישקלו מחדש את החלטתן להרוס את חאן אל-אחמר", לשון ההודעה.

נזכיר כי אתמול דחו שופטי בג"ץ את עתירותיהם של תושבי המאחז הלא חוקי ''חאן אל אחמר'' ליד כפר אדומים, וקבעו כי המדינה יכולה להרוס את המאחז החל מעוד שבוע.

"קיים חשש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע ולמחות באופן אלים. אביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום", אמר השופט יצחק עמית.

המאחז הבלתי חוקי "חאן אל אחמר" ממוקם על אדמות היישוב כפר אדומים הסמוך לירושלים, מטרים בודדים מכביש מספר 1 המוביל מירושלים לים המלח.