הסוף לבזבוז הזמן?
הסוף לבזבוז הזמן?צילום: iStock

כמו כל מכשיר חשמלי, גם המחשב מתחיל בביצועים מהירים ועם הזמן מתחיל לזייף. הבאנו לכם כמה טיפים פשוטים שבעזרתם תוכלו להאיץ את המחשב ואת הגלישה באינטרנט בלי להסתבך יותר מדי.

1. שימוש בכמה חלונות במקביל- אחת הטעויות הבסיסיות שחלק גדול ממשתמשי המחשב עושים הוא להשאיר כמה חלונות דולקים במקביל. הפעלת כמה תכניות יחד גורמת לעומס על המחשב ומקשה על הביצועים שלו. בדיוק כמו שלנו קשה לחשב תרגיל חשבוני תוך כדי שיחה עם אדם אחר, כך גם המחשב יודה לכם אם תסגרו חלונות שאתם כבר לא משתמשים בהם ולא תקשו עליו יותר מדי.

2.ביטול תכניות שעולות יחד עם המחשב- כהמשך לטיפ הקודם- יש תכניות שאתם לא מפעילים ואפילו לא מודעים לכך שהם פועלות, אבל הן עולות ישר איך שהמחשב נדלק. בלי שתשימו לב התוכנה גורמת למחשב שלכם לעבוד שעות נוספות מאחורי הקלעים ולהעיק עליכם.

אז איך מבטלים?- כנסו למנהל המשימות (אפשר להיכנס על ידי Ctrl+Shift+Esc כמו שראינו בקיצורים) לחצו על הלשונית של אתחול או Startup ובטלו את התכנית המתאימה.
שימו לב- אל תבטלו תכנית שאתם לא מכירים! בטלו רק תכניות שאתם יודעים מה תפקידן ושתסתדרו גם בלי שהן יפתחו מיד עם פתיחת המחשב.

3. ריענון כללי למחשב- למחשבים, ובעיקר למחשבים ניידים, לוקח הרבה זמן לעלות. הרבה פעמים אנחנו מנסים לחסוך את הזמן הזה ופשוט משאירים את המחשב דולק במצב שינה עד לפעם הבאה. השיטה הזו אולי חוסכת קצת זמן בהפעלת המחשב אבל היא גם גורמת למחשב לעבוד באופן רצוף זמן רב ולצבור זיכרונות מערכת מיותרים.
חשוב לרענן את המחשב (לפחות מדי חודש) ולכבות אותו או לפחות לעשות ריסטרט בשביל לשפר את ביצועי המחשב.

גם המחשב רוצה לישון מדי פעם
גם המחשב רוצה לישון מדי פעםצילום: iStock


4. חיפוש וירוסים- לפעמים הבעיה בכלל לא בהתנהלות שלנו אלא בעומס שגורם מישהו אחר שפלש לנו למחשב. מומלץ מאוד לבצע בדיקה שגרתית באנטי וירוס בתדירות קבועה (הרבה פעמים התוכנה בעצמה מזכירה לכם) ולסרוק את המחשב.
בדיקה קטנה כזו יכולה לחשוף וירוסים ותוכנות זדוניות שיכולים לגרום למחשב שלכם לעבוד על דברים אחרים (כמו לדוגמא לחפש עבורם מטבעות וירטואליים) ולהאט אותו.

5. מחיקת קבצים מיותרים-
ככל שיש למחשב יותר זיכרון פנוי כך הוא יכול לרוץ מהר יותר ובפחות מאמץ. שימוש בתוכנות כמו Ccleanr או Zappit "המנקות" לכם את המחשב מדברים מיותרים, יכול לאוורר קצת את המחשב ואולי גם לזרז אותו קצת.
באותו אופן כדאי למחוק גם את כל הדברים שהדפדפן שומר על המחשב כאשר גולשים באינטרנט. בכרום לדוגמא, ניתן למחוק את הזיכרון המיותר ב: הגדרות- הגדרות מתקדמות- נקה נתוני גלישה- ושם תוכלו לבחור בקבצי מטמון.

6. בדקו את מהירות האינטרנט שלכם- ייתכן שלמרות ההבטחות של ספק האינטרנט- הבעיה היא באינטרנט האיטי ולא במחשב שלכם. אפשר לבדוק את מהירות הגלישה האמיתית שלכם כאן ולבדוק האם היא באמת תואמת למהירות הגלישה המצופה.

יש לכם טיפים נוספים להגביר את מהירות המחשב? מוזמנים לספר לנו בתגובות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!