דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך שיחת ועידה עם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית, לקראת ראש השנה.

טראמפ סיפר בשיחה כי התנה העברת תקציבים לרשות הפלסטינית בקידום המשא ומתן עם ישראל.

"הפסקתי להזרים כסף להנהגה הפלסטינית ולפלסטינים. אמרתי - אנחנו לא משלמים לכם עד שלא תעשו עסקה. אמרו לי שזה לא מכובד להפסיק לשלם לפלסטינים אבל זה לא מכובד כשאנשים לא באים לשולחן המו"מ", אמר הנשיא האמריקני על פי הדיווח בחדשות עשר.

"יומיים-שלושה לפני ההכרזה על ירושלים הפסקתי לקחת שיחות ממנהיגים זרים שרצו לשכנע אותי לא לעשות זאת. הורדנו את ירושלים מהשולחן. זה יעזור להשיג עסקה. האם ישראל תעשה משהו שיהיה טוב עבור הפלסטינים? כן היא תעשה", הצהיר טראמפ.

הנשיא הבטיח, "נמשיך להגן על ישראל במוסדות בינלאומיים. יועציי קושנר, גרינבלט ופרידמן עובדים על תוכנית השלום. אמרו לי שזו העסקה הקשה ביותר ואני מתחיל להאמין שזה באמת המצב. אנחנו השגנו התקדמות בעבודה על תוכנית השלום. זו נחשבת העסקה הקשה ביותר שיש. אבל אנחנו נשיג את זה".

על איראן אמר טראמפ כי היא ''אינה אותה מדינה שהיתה לפני שנכנסתי לתפקיד. יש להם בעיות כלכליות והפגנות. אני בטוח שהם יתקשרו בקרוב ויבקשו להיכנס למו"מ".

הנשיא האמריקני ביקש לברך את יהודי העולם ואמר לראשי הקהילה היהודית בארה"ב "אני רוצה לאחל לכם שנה טובה, אני נהנה להיות איתכם בכל שנה. החגים והמסורת היהודית משפיעים על העולם. לאורך השנים העם היהודי סבל מרדיפות וכו'. יש לי קשר אישי ליהדות - איוונקה, ג'ארד וילדיהם".