מעצימים כוחות
מעצימים כוחותצילום: עצמי

מיכל קלדרון, יו"ר סיעת הבית היהודי בראשון לציון וחברת המועצה, חברה ל"תנועה החברתית הירוקה" בראשותם של איתן שלום ויפעת מאירוביץ יפת.

על פי הסיכום בין שני הצדדים קלדרון תמוקם במקום השלישי ברשימה בבחירות למועצה. הסיעה תמשיך להיקרא "התנועה החברתית הירוקה בראשות איתן שלום ויפעת מאירוביץ יפת".

קלדרון ,בת 57, סא"ל בדימוס, נשואה אם לשניים וסבתא לשניים. "אני תושבת ראשון לציון כל חיי. הורי ז"ל הם מוותיקי העיר, משפחות רבינוביץ וצוקרמן, משפחות מוכרות ושורשיות בציבור הדתי לאומי (המפד"ל) בעיר".

קלדרון שירתה במשך 22 שנה בצה"ל והשתחררה בדרגת סא"ל בתפקידה האחרון שימשה ראש ענף משאבי אנוש, רכש ותקציבים בחיל התקשוב.

היא מייסדת, מקימה ומובילה את האולפנה בעיר, "נתיב האולפנה". הייתה חברת המועצה דתית הראשונה בעיר וחברת מועצת העיר מטעם הבית היהודי מאוגוסט 2015.

"בכל תפקידי הציבוריים המטרה שלי להיות אוזן קשבת לתושבים, בדגש לציבור הדתי לאומי בעיר בתחומים של חינוך ותרבות. הוכחתי זאת בהקמת ובעידוד מוסדות דתיים רבים בעיר. אני רואה חשיבות גדולה בהקמת קהילה גדולה של הציבור הדתי לאומי בעירנו. חשוב להביא את הציבור הדתי לאומי הצעיר בחזרה לעיר ולכן, לדוגמא, אני נמצאת בקשר עם כ- 300 המשפחות הצעירות שמתוכננות לבוא לשכונות החדשות במתחם צריפין".

על החיבור עם התנועה החברתית הירוקה אומרת קלדרון, "ראשון לציון נודעה תמיד כעיר פלורליסטית המכבדת את כל האמונות. התרשמתי עמוקות מהעשייה החברתית ומהדאגה לאיכות החיים והסביבה של איתן ויפעת מהתנועה החברתית הירוקה, ואני משוכנעת שבכוחות משותפים נסייע לכלל הציבור בעיר. ככל שיהיה לנו כוח גדול יותר במועצת העיר, כך נוכל לדאוג יותר לתושבים בתחומים שונים ומגוונים. המוטו שלי הוא כבוד הדדי, פרגון ולדעת לקבל את כולם, אלו עקרונות שמאד חשובים לי. אני כמובן אמשיך לפעול לטובת הציבור הדתי לאומי בעיר כפי שעשיתי תמיד באינספור תחומים ומוסדות בעיר. אני מייצגת ציבור זה בגאווה. במקרה שלנו, איתן, יפעת ואני, אחד ועוד אחת ועוד אחת שווה עשר, לא שלוש".

סגן ראש העיר איתן שלום ברך גם הוא על החיבור, "קלדרון הייתה מחברי המועצה המצטיינים. מאה אחוז של נוכחות ופעילות. "אני מברך על החיבור המצוין הזה. החיבור שלנו עם מיכל קלדרון הינו חיבור מעצים כוחות, יש לנו הסכמה על נושאים רבים וביחד נצליח להמשיך ולייצג את כל תושבי העיר על כלל גווניו ומגזריו במועצת העיר"

הריצה המשותפת בין הבית היהודי לסיעה החברתית ירוקה אושרה השבוע פה אחד במועצת הסניף ועל ידי מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך.

קלדרון הוסיפה, "אני רואה חשיבות גדולה בקידום מינוי רב ספרדי בעיר השלישית בגודלה בישראל. הציבור מבקש וצריך לקבל מענה בנושאים שונים בעולם היהודי שלהם: נושאי גיור, כשרות, נישואין, מקוואות ועוד. אמשיך לפעול למימוש הנושא מיד עם כניסת מועצת העיר החדשה לכהונתה. אני פועלת לטובת ולמען הציבור מתוך רגישות לאנשים, שותפה לכל הפעילויות בשטח. מבקרת בבתי כנסת, מפעילה דף פייסבוק וקבוצת ווטסאפ לכלל הפעילויות".