5 דגשים לקידום אתרים יעיל

בתקופה זו שכלי החיפוש של גוגל לומדים ונהיים יעילים יותר ויותר.

, כ"ו באלול תשע"ח

קידום יעיל
קידום יעיל
צילום: יח"צ

התחרות בתחום הפרסום באינטרנט גוברת, אין ברירה אלא להתמקצע ולהשתפר בכל מה שקשור לאיכות האתר והקידום שלו על כל הדגשים החשובים. איך לעשות את זה? בכתבה הבאה.

תחום קידום האתרים הוא תחום עשיר וצומח ללא הפסקה. מאז שגוגל הייתה מנוע חיפוש פשוט ולא מתוחכם המתמקד במילות מפתח והצפיפות שלהן בעמודי האינטרנט המקודמים שלנו השתנו המון דברים, וגוגל השתנתה ללא היכר כמעט. הפרמטרים שנלקחים בחשבון בקידום אתר הינם רבים, חלקם חשובים יותר וחלקם פחות, אך כולם יחד יוצרים תמהיל של דברים, שעוזרים לנו כחברות של קידום ובניית אתרים או כבעלי אתרים להבין טוב יותר מה באמת צריך להיות בפרויקט קידום על מנת שיצליח. חלקם ואולי הבסיסיים ביותר והחשובים ביותר, מפורטים כאן –

תוכן ועדכניות של אתר –

התוכן היה ונשאר אחד האלמנטים החשובים ביותר בהתקדמות של אתר אינטרנט. גוגל תמיד אהב שאתר הוא מעודכן, רלוונטי לנושא ועמוק בתוכן, ותגמל בהתאם את האתרים העשירים בתוכן טוב ומעמיק. לא מספיק רק להעמיס את האתר בתוכן, אלא חשוב לזכור שהתוכן שמופיע בו צריך להיות רלוונטי, מעניין ומעמיק עבור התחום בו האתר רוצה להתקדם, כך למשל יש מספר אפשרויות איך להעשיר את התוכן –

  • שאלות ותשובות עבור השירות או המוצר אותו משווקים באתר – ככל שיהיו תשובות לשאלות פוטנציאליות שיעלו לגולש בזמן שהוא נמצא באתר, ניתן כך לתת מענה איכותי לצרכים שיתעוררו אצלו. בין אם מדובר על שאלות כלליות שיכולות לעלות לגולש בזמן שהוא בודק שירות מסוים, או אם מדובר על דברים ספציפיים שקשורים למוצר שבאתר ורק בעלי האתר יכולים לצפות את השאלות מראש ולענות עליהן כבר במעמד הגלישה באתר.
  • סרטוני הדרכה או תמונות ומסמכים שיכולים לעזור ללקוחות – במידה וניתן, יכול להיות מצוין לעזור לגולשים בתפעול המכשיר (במידה ומדובר בחנות מוכרת מוצרים), או סדרות של תמונות של הדרכה לתפעול תקלות או הרכבה של מוצרים שונים, העמודים הללו יהיו גם נצפים וגם יספקו נתונים על גלישה מעמיקה וארוכה, מה שיעזור בקידום
  • מפרט טכני ברור ומפורט – כל מה שהגולש צריך לדעת על המוצר, ולא יותר מזה. לא להעמיס במידע, אך לתת את כל מה שרלוונטי וחשוב לדעת
  • המלצות, מוצרים חדשים, שירותים נוספים ועוד – כל מה שניתן להעשיר את האתר במהלך העבודה הוא מצוין, מדובר גם בתוכן עדכני לכן כאן ייכנס גם יתרון העדכניות.

פרופיל קישורים עשיר ומגוון –

כאן חשוב לשים לב, שמייצרים קישורים רבים ומגוונים לאתר, כשהדגש הוא קודם כל על האיכות ולא על הכמות. שימו לב שאתם משלבים קישורים ישירים לאתר מאינדקסים פעילים ורלוונטיים, מענה על שאלות גולשים בנושא השירות שלכם בפורומים רלוונטיים עם קישורים לאתר ולעמוד המתאים, וכמובן קישורים איכותיים מתוכן. כמו למשל אתר בנושא זהה או דומה שיכול לקשר לאתר שלכם, או אתר גדול ובעל גולשים רבים, שייתן לכם את התנופה הנדרשת כדי ליצור יתרון יחסי על המתחרים. חשוב שיהיה גם מכל הסוגים, וגם בפיזור הגיוני, לא להפציץ בעשרות קישורים בחודש נתון ואז לעזוב את זה, מכיוון שכאן המניפולציה ברורה ושקופה.

ותק דומיין ואיכותו –

באופן לא מפתיע, יש עדיין חשיבות לרלוונטיות וותק הדומיין לקידום שלכם. גוגל אוהב שחקנים ותיקים, כי זה מלמד על רצינות ואחריות מבחינתו. לא קל לשחקן חדש להיכנס לשוק פעיל באורגני, לכן כשאתר מתחדש, על גבי דומיין ישן, הוא ייהנה מהוותק של הדומיין שלו, ויכול אף לשפר את המיקומים שלו עם עיצוב חדש ומבנה עדכני.

תקינות קוד –

חשוב מאוד, בלי שגיאות מיותרות, זמן מהירות טעינה, התאמה למובייל, כל הדגשים הטכניים שאפשר לעלות על הדעת הינם חשובים מאוד! נסו להשתמש לטובת העניין במערכות אוטומטיות שמנטרות אם הפעילות באתר, מומלץ לעבוד בעזרת תוכנה לקידום אתרים שתקל עליכם את מלאכת החיפוש. לא לזנוח את חוויית הגלישה, ככל שהאתר יהיה פשוט, בלי תקלות ושגיאות מיותרות, גלישה תקינה במובייל ובדסקטופ, כך מנוע החיפוש יגיב בהתאם, מכיוון שהגולשים מקבלים מענה טוב ונעים לחיפושים שלהם, נשארים באתר ומבצעים אינטראקציות, ולזה גוגל מגיב מצוין.

רשתות חברתיות –

חברו את כל החשבונות שלכם לאתר, המלצות ודירוגים של פייסבוק וגוגל, אפשרויות לשתף במגוון דרכים, פייסבוק, וואטסאפ, מייל ועוד, וכל אפשרות שיתוף נוספת שעולה על דעתכם. אפשרו לגולשים שלכם לבצע מהלכים פעילים באתר על מנת שיהיה ברור שלאתר זה יש אפשרויות איתן ניתן לעבוד בקלות, וכך גם תייצרו קישורי סושיאל לאתר שלכם, מה שיגרום לעלייה גם בדירוג שלו.

לסיכום –

הכלים נמצאים שם, כל מה שצריך הוא לפעול על פי עקרונות מנחים, שיצאו מתוך נקודת הנחה שאנו פועלים לטובץ הגולש שלנו, מה שטוב לגולש יהיה בהכרח טוב גם למנועי החיפוש, ולדירוגים של האתר שלנו בגוגל. בהצלחה!