האלוף אמיר ברעם
האלוף אמיר ברעםצילום: דובר צה"ל

לא רק תלמידי בית הספר פתחו השבוע את שנת הלימודים. גם המכללות הצבאיות, המכשירות את דרג הפיקוד הבכיר בצה״ל פתחו את שנת הלימודים בערב מיוחד בראשות מפקד המכללות הצבאיות וגיס 479, האלוף אמיר ברעם.

באירוע השתתפו חניכי המכללות הצבאיות, ביניהם מפקדי הפלוגות הבאים של צה״ל, נגדים בכירים, מפקדי הגדודים ומפקדי הטייסות העתידיים, אלופי משנה ותתי אלופים.

הערב נפתח בארוחת ערב חגיגית בשיתוף מערך המזון של צה״ל, נמשך בהרצאה בנושא יצירתיות וחדשנות ובסיום האירוע התקיימה הופעה של הזמר והיוצר אמיר דדון.

״אנחנו מתרגשים להתחיל את שנת הלימודים במקום מיוחד כמו המכללות הצבאיות״, סיפר חניך המכללה לפיקוד טקטי, סגן יותם זייתוני שהחל את לימודיו לפני מספר ימים, "עצם המפגש של מפקדים מזרועות, אגפים ופיקודים שונים אשר נמצאים תחת קורות גג אחת חשוב ומקדם אותנו כמפקדים״.

השבוע נפתחו שלושה מחזורים חדשים בקורסים במכללות הצבאיות: קורס המכללה לפיקוד טקטי, קורס פיקוד ומטה כללי ע״ש אלון, והמכללה לביטחון לאומי.

"לכאורה אין שום דבר משותף בין המכללה לביטחון לאומי, לביה"ס לנגדים, לפו"ם ולמלט"ק", אמר מפקד המכללות הצבאיות, אלוף אמיר ברעם. "אני סבור שישנם ארבעה דברים שמשותפים לכל הקורסים והם המכנה המשותף - המקצועיות, הערכיות, למידת צורת החשיבה וההזדמנות לפעול למען עצמכם".

לדבריו, "למידה תלויה בלומד עצמו- הוא צריך תשוקה אדירה, הוא צריך לרצות לשפר את עצמו וללמוד".