שלטי "ריבונות" ברחבי יו"ש
שלטי "ריבונות" ברחבי יו"שצילום: דוברות

לקראת ראש השנה תשע"ט תלו פעילי תנועת הריבונות ברחבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן כרזות ועליהם הברכה-קריאה: 'תהא שנת ריבונות'.

בין המקומות הרבים בהם נתלתה הכרזה גם רחובות בעיר חברון. בתנועת הריבונות רואים חשיבות מיוחדת בהנפת קריאת הריבונות דווקא בעיר חברון.

"זו העיר בה החלה מלכות דוד. זו העיר שראשית ההתיישבות היהודית בה מהווה סמל מוביל לחזרתו של עם ישראל לערש הולדתו, לב הארץ, יהודה ושומרון. גם מכאן באה ועולה הקריאה לממשלת ישראל להוביל את הצעדים המעשיים להחלת ריבונותה של מדינת ישראל על כל יהודה ושומרון", אמרו הפעילים.

פעילי התנועה עסקו בתליית כרזות הריבונות במשך מספר לילות. רבים מהם דיווחו על צפירות עידוד שקיבלו מנהגים בכלי רכב חולפים. "הקריאה שלנו לריבונות היא בעצם קולו של העם. הכרזות הללו הן ביטוי לדרישה העולה מהעם אל ההנהגה, ליישם בפועל ובחוק את החזון הציוני-יהודי בן אלפיים שנות גלות, שיבת ריבונותו של עם ישראל על ארצו".

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מוסיפות: "עד כה זכינו ואנחנו זוכות לרוח גבית מעודדת מצידם של מדינאים ופוליטיקאים מובילים סביב שולחן הממשלה ובשורות הקואליציה. ערכן של ההצהרות וההכרזות הללו גדול מאוד בעצם הצבת החזון והיעד המדיני בפני העם, מעשה שהוא בהחלט בגדר תפקידם של מנהיגים, ואולם לא די בכך. העם מצפה לראות את מנהיגיו פועלים בהתאם לחזון שהציבו הם עצמם".

"אנו תקווה ששנת תשע"ט הבאה עלינו לטובה תהיה אכן שנת יישום בפועל ובחקיקה של חזון הריבונות, שנה שבה תדע המנהיגות בישראל לנצל חלון הזדמנויות מדיני נדיר שנפתח בפניה, תבהיר לעולם ולעם את עמדתו הצודקת והמוסרית של העם היהודי בקריאתו לריבונות ישראלית על יהודה ושומרון ותבצע את המהלכים הנדרשים בשמה של עמדה זו. בכך תהפוך השנה הבאה לשנה טובה גם בהיבט הלאומי מדיני", הוסיפו השתיים.