"הפלסטינים מחפשים כבוד, לא זהות"ניצן קידר

באסם עיד, פעיל זכויות אדם פלסטיני, מאמין ששלום בין ישראל והפלסטינים יכול להתקיים רק על בסיס שיתופי פעולה כלכליים.

עיד, שהיה חלק ממשלחת ישראלית-פלסטינית שהגיעה באחרונה לכנס מיוחד שיזמה יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, סיפר לערוץ 7, "אני חי בשטחים ויודע מה אנשים חושבים. רוב הפלסטינים, לדעתי, מחפשים כבוד ולא זהות - והכבוד נובע אך ורק משגשוג כלכלי. אני רואה כמה אנשים מנסים להשיג מקום עבודה, כדי לחיות ולגדל את ילדיהם בכבוד".

הוא אומר שאירופה אינה רואה דרך המשקפיים הנכונות את המצב. "צריך להסביר לחברי הפרלמנט האירופי את התמונה האמיתית. צריך להבהיר להם שאסור להשתמש בפלסטינים למטרות פוליטיות. שיתוף פעולה כלכלי בין אנשי עסקים ישראלים ופלסטינים, כולל מתנחלים, זה הדבר שיכול להוביל בסופו של דבר לשלום ולא שום תהליך פוליטי אחר. לצערי הרב אירופה עדיין אטומה למסר שלנו, אבל אנחנו מנסים להופיע במוסדות שלה ולעורר את המחשבות שלהם. אני מקווה שתהיה אוזן קשבת למסר החשוב שלנו".

ומה עם חברי הכנסת הערבים שמספרים תדיר על היותם מייצגים גם את האוכלוסייה הפלסטינית שמעבר לקו הירוק? עיד סולד מהם. "הם לא מייצגים את האינטרס של הפלסטינים. הם נבחרו על ידי הערבים הישראלים ולא על ידי תושבי הגדה או מזרח ירושלים. חברי הכנסת הערבים אינם מייצגים אותי. אני חי בתוך האוכלוסייה הפלסטינית ואין לה שום קשר לרשימה המשותפת בכנסת ישראל".