איילת שקד
איילת שקדPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) הגיבה למאמר של השר לשעבר עוזי ברעם שפורסם בעיתון "הארץ", שבו משתלח ברעם בשרה שקד ובמחנה הימין.

"עוד שקר במערכת ההסתה המשומנת נגדי באופן אישי ונגד הימין בכלל", כתבה שקד בחשבון הטוויטר שלה.

ברעם, איש שמאל, טוען במאמרו שלולא רצח יצחק רבין ז''ל "ייתכן שלא היינו מגיעים למציאות הזאת, שבה הלאומנות הולכת ומקצינה, עם שרת משפטים שחוצה כל גבול של חוצפה ומאיימת על בית המשפט העליון, ש'לא יהיה שלוחה של מרצ', ואוי לו אם יעז לפסול את חוק הלאום".

לדברי ברעם, פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים שהחיל את "תקנת השוק" על הישוב מצפה כרמים נובע מ"האיומים על השופטים". לדבריו, "ואכן, כבר ראינו את פירות האִיומים הללו על שופטים, כאשר בית המשפט המחוזי בירושלים העניק היתר לגוזלי אדמה בשטחים בטענה המוזרה שהם עשו זאת ב'תום לב'.

"היום הקרב העיקרי לא מתנהל בין השמאל לבין הימין — אלא בין הבית היהודי של נפתלי בנט ואיילת שקד לבין בנימין נתניהו. זהו קרב היונק את השראתו ממשטרים שהמיטו אסון על העמים שאותם הנהיגו. קרב בין אנשים ציניים, פופוליסטיים, על קולות הבייס הימני", כתב.

לדבריו, "נתניהו מנהל קרב בלימה למול בנט־שקד. הוא לא מתווכח אתם ולא חולק עליהם. המדיניות הזאת, מצדה, דוחפת את בנט, ובעיקר את שקד, להקצנה מוטרפת. היא מדברת בשם הדמוקרטיה, אבל מגייסת לצורך זה בדיוק את אותם טיעונים שמשמיעים שליטי פולין והונגריה, המנהיגים את המשטרים המתועבים ביותר באירופה.

"והיא שולפת בכל פעם חצים חדשים מאשפתה, כדי לנצח את הליכוד בתחרות על הלאומנות הקיצונית ביותר. וכאן עוד עלול להיסגר המעגל שנפתח עם רצח רבין. לא יהיה זה מפתיע, שבחיפוש אחר נשק לאומני־פופוליסטי חדש, שיקסום לקהל זולל השמאלנים והערבים, תגיע שרת המשפטים למסקנה שהגיע הזמן להקל על ייסוריו של יגאל עמיר.

"ואיך זה קשור לרצח רבין? כי 23 שנים אחרי הרצח אומרים לנו שלשמאל אין אג'נדה חזקה דיה מול הימין. 'כתבי איילת שקד' מהווים אג'נדה חזקה. חזקה מאוד בידי מתנגדיה".