עוד קוף ששוקל הסבה למלצרות?
עוד קוף ששוקל הסבה למלצרות?צילום: iStock

במסעדת קאיבוקי בטוקיו ניתן לשלם טיפ על ידי בננות, אולי זה נשמע מוזר, אבל ככה זה כשהמלצר הוא בעצם קוף.

בניגוד לקופים שהשתלטו על הודו, ביפן יש מי שדווקא למד לנצל את הקופים לצרכיו. אוטסוקה מנהל מסעדה בטוקיו בה במקום מלצרים אפשר לקבל שירות מקופים. אוטסוקה עצמו טוען שהוא כלל לא לימד את הקופים למלצר והם למדו זאת לגמרי לבדם.

במשך שנים, אוטסוקה ניהל מסעדה רגילה לחלוטין בטוקיו וגידל גם שני קופים איתו בבית בתור חיות מחמד. לאחר זמן הבחין אוטסוקה שהקופים לא רק מלווים אותו למסעדה אלא גם מסתכלים עליו כל היום ובוחנים את תנועותיו והחליט לבדוק האם הם באמת למדו לחקות אותו. הוא נתן מגבת לאחד הקופים וחיכה לראות מה הקוף יעשה איתה. להפתעתו, הקוף לקח את המגבת ונתן אותה לאחד הלקוחות ממש כמו מלצר המגיש מנה לסועד במסעדה.

אוטסוקה ההמום החליט לקחת את הדבר צעד אחד קדימה והלביש את הקופים בבגדי מלצרים ונתן להם עבודה קבועה במסעדה. עם הזמן, הקופים למדו לעבוד לצד המלצרים בני האדם ולהגיש מנות באופן קבוע. מאז חלפו כבר כמה שנים והמסעדה כבר הפכה להיות "מסעדת הקופים". האנשים מגיעים לקבל שירות מהקופים, והם בתמורה מקבלים בננות בתור טיפים ונראים די מרוצים ממעמדם החדש.

אבל, לא כולם רואים את הדברים בעין כל כך חיובית. הרשויות ביפן למניעת פגיעה בבעלי חיים, החליטו שעל מנת למנוע מהבעלים לנצל את הקופים ולהעבידם בפרך- הוא רשאי להעבידם למשך שעתיים ביום בלבד. ולמי שזו נשמעת לו עבודה חלומית- שיזכור שהמשכורת היא בבננות בלבד.

ואם עדיין יש לכם חשק לשלם טיפ בבננה, מוזמנים לצפות במסעדה בפעולה:



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!