דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ספג ביקורת קשה מיריביו – אך גם מרבים מתומכיו – בשל סדרת ציוצים שהעלה אמש (חמישי) בנושא מספר ההרוגים שהיו בפורטו ריקו כתוצאה מהוריקן מריה, בספטמבר של השנה שעברה.

טראמפ טען כי הטענה ולפיה 3,000 אנשים מתו בהוריקן היא שקרית ונועדה לפגוע בו. המדובר במניין הרשמי של ההרוגים, כפי שעודכן באחרונה בעקבות נתוני מחקר שהוזמן ע"י הממשל המקומי (הדמוקרטי) בפורטו ריקו.

"3,000 בני אדם לא מתו בשני ההוריקנים שפגעו בפורטו ריקו", צייץ הנשיא. "כשעזבתי את האי, אחרי שהסופה פגעה, היו להם בין 6 ל-18 הרוגים. הזמן עבר וזה לא עלה בהרבה. ואז, אחרי הרבה זמן, הם התחילו לדווח על מספרים ממש גדולים, כמו 3,000".

"זה נעשה ע"י הדמוקרטים כדי לגרום לי להיראות כמה שיותר גרוע כאשר גייסתי בהצלחה מיליארדי דולרים כדי לסייע בשיקום פורטו ריקו. אם מישהו מת מסיבה כלשהי, כמו זיקנה, פשוט הוסיפו אותו לרשימה".

הציוץ עורר ביקורת רבה בתקשורת, כולל בתקשורת השמרנית, והותקף כחסר רגישות ואף "מגעיל".

גם פוליטיקאים רפובליקניים – כולל מושל פלורידה, ריק דיוויס – תפסו מרחק מהציוץ ואמרו שאינם מטילים ספק במספרים הרשמיים של פורטו ריקו. ואולם, טענתו של טראמפ קיבלה תמיכה משדר "פוקס ניוז" הוותיק, לו דובז. דובז ניתח את המחקר וטען כי אכן בוצע בשיטה תמוהה, ונועד לשרת את הממשל המקומי הדמוקרטי ולנגח את טראמפ.