אוטובוס תלמידים בארה"ב
אוטובוס תלמידים בארה"בצילום: אייסטוק

לאחר שנים של פעילות ציבורית לטובת אספקת מזון כשר לתלמידים יהודים בבתי ספר ברחבי ארה"ב, הוכרז בשבוע שעבר על השקת פיילוט ראשוני בעלות של מיליון דולר לאספקת ארוחות כשרות לתלמידים יהודים בבתי-ספר ציבוריים ופרטיים.

ההודעה על השקת תכנית הפיילוט נמסרה לעיתונות על-ידי קורי ג'ונסון, יו"ר מועצת העיר ניו יורק וחיים דויטש, חבר המועצה, שהוביל את המאמצים להשגת תכנית ההזנה.

מזה זמן רב שאגודת ישראל בארה"ב פועלת למען הפסקת האפליה בתי הספר במסגרתה אלפי תלמידים יהודים אינם יכולים ליהנות מארוחות הצהריים הניתנות בבתי-הספר. "רבים מאותם ילדים נאלצים לסבול מרעב בשעות הלימודים, או שהם מביאים מזון פשוט ובלתי-משביע מבתיהם, בעוד חבריהם לכיתה נהנים מארוחה מלאה ומזינה", אמרו.

הרב ירוחם סילבר, מנהל המשרד של אגודת ישראל בניו יורק לקשרי ממשלה, ייצג את אגודת ישראל במסיבת העיתונאים שנערכה בסוף השבוע האחרון. הרב סילבר הודה ליו"ר ג'ונסון, לחבר המועצה דויטש ולכל שאר הנבחרים שעמדו מאחורי המאמצים להשקת הפיילוט.

בדבריו קרא להרחבתה של תכנית הפיילוט וכן פנה למחוקקים בארה"ב בבקשה להעביר את הצעת החוק שהועלתה על-ידי חבר אסיפת הנבחרים דיוויד וופרין המבקשת להבטיח את האופציה לקבלת ארוחות כשרות בבתי-הספר הציבוריים.

"אסור שיהיה מצב בו ילד ייאלץ לבחור בין אמונתו לבין ארוחה מזינה", אמר הרב סילבר.

במסגרת התכנית יקבלו גם תלמידים מוסלמים מזון בהתאם לנהוג בקהילתם.