ריבלין עם חתני הפרס
ריבלין עם חתני הפרסצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השתתף היום (ראשון) במפגש עם זוכי אות יקיר המשפט העברי לשנת תשע"ח, ד"ר איתמר ורהפטיג ופרופ' יעקב בזק.

באירוע השתתפו גם שרת המשפטים ח"כ איילת שקד, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר, ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה.

הנשיא ברך את זוכי הפרס וציין את חשיבות המשפט העברי בישראל: "כמעט לכל דבר יש בסופו של דבר תשובה במקורות. אנחנו משתמשים בדוגמאות שבאות לנו מהמקורות שלנו גם בוויכוחים היותר נוקבים שמתקיימים בציבור גם בימים אלה".

"העקרונות היהודיים מדברים על צדק ועקרונות נוספים שמחויבים לצד המשפט כדי שנהיה חברה מתוקנת, חברה מאוזנת עם עקרונות המנחים אותנו", הוסיף ריבלין וחתם בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה.

שרת המשפטים ח"כ אילת שקד אמרה באירוע, "חיזוק המשפט העברי הוא מעשה חשוב ביותר במדינת ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי. לאחרונה ביצענו מספר פעולות מצדנו לחיזוק השימוש במשפט העברי".

"כך, אנחנו פועלים לתמרוץ בתי דין לממונות הדנים לפי המשפט העברי וכך הוספנו תקן חדש של יועץ משפטי למשפט העברי בבית המשפט העליון. באופן דומה פעלנו לקידום הנחיות היועמ"ש להבאת עמדת המשפט העברי בכל תזכיר חוק ממשלתי. אני מברכת את מקבלי אות יקיר המשפט העברי, השופט בדימוס פרופ' יעקב בזק והרב ד"ר איתמר ורהפטיג, שפעלו ופועלים רבות למען הנושא", הוסיפה.