אלפי תושבים באזור בוסטון שפונו מבתיהם בסוף השבוע בשל סדרת פיצוצי גז ודליקות, הורשו לשוב אליהם אתמול (ראשון). תפילות יום הכיפורים – שקיומן היה בספק לגבי מספר קהילות – יתקיימו ככל הידוע כסדרן.

תושבים בכ-8,600 בתים פונו ביום חמישי לאחר סדרת הפיצוצים והדליקות, שגרמו למקרה מוות אחד ולפחות 25 מקרי פציעה. אספקת החשמל נותקה לכ-18,000 בתים.

ביום שישי אחר הצהריים הכריז מושל מסצ'וסטס על מצב חרום בעיירות שנפגעו – לורנס, אנדובר וצפון אנדובר – הממוקמות במרחק של כ-40 ק"מ מבוסטון. במהלך סוף השבוע סרקו עובדי חירום את כל 8,600 הבתים בהם נותק הגז, וידאו שלא נותר בהם גז שדלף, והחזירו את אספקת החשמל.

העיירות בהן פונו תושבים כוללות מספר בתי כנסת, בהם טמפל עמנואל הרפורמי הגדול וקהילת חב"ד לובביץ' באנדובר, קהילת בית ישראל הקונסרבטיבית בלורנס, וקהילת "אנשי שלום" בלורנס. בטמפל עמנואל בוטלו תפילות יום שישי. שני ארגונים יהודיים מקומיים נערכו לסייע למשפחות שהזדקקו למקום להעביר בו את השבת או לבית כנסת להתפלל בו.

הארגונים – ועד בתי הכנסת של מסצ'וסטס וה-Combined Jewish Philanthropies – נערכו גם לאפשרות שיצטרכו לדאוג לצרכי היהודים שפונו גם ביום כיפור. אולם, עם האישור לחזור לבתים, נראה שצורך זה חלף. בטמפל עמנואל הודיעו כי תפילות יום הכיפורים יתקיימו כסדרן.