עו"ד חיים בלייכר
עו"ד חיים בלייכרצילום: חוננו

הרצח המחריד בגוש עציון מעורר בכל לב יהודי צורך לחשבון נפש אישי ולאומי.

אנחנו בארגון חוננו, שעומדים יחד עם משפחות שכולות רבות בחזית המאבק המשפטי נגד המחבלים הרצחניים, לא יכולים להישאר אדישים לאחר מספר החלטות של גורמי שלטון ומשפט ישראלים אשר מחלישות את המאבק בטרור.

רק אתמול התבשרנו בכלי התקשורת על החלטה מסוכנת ביותר אשר מהווה סכנה גדולה אף מעסקת שליט. החלטה על ועדה לקצבת מאסרי עולם עבור מחבלים. עד להיום היה ברור למחבל שרוצח, שלפחות מבחינת הדין הוא יישב עד יומו האחרון בכלא. הוועדה היום נותנת תקווה למחבלים גם לרצוח, גם ליהנות מתנאי הכלא הישראלי וגם להשתחרר בבגרותם כגיבורים. אני קורא לכל מי שחס על חיי אלפי יהודים - לצאת נגד ההחלטה השערורייתית והבזויה הזאת. החלטת היועמ"ש הצבאי על הימנעות מהרס בית של מחבל שיש לו עבר נפשי כלשהו - וזאת חרף הגדרת המחבל על ידי משפחתו וארגוני המרצחים כ"שהיד" וכל הנלווה לזה - מהווה תקדים הפוגע ביכולת ההרתעה הישראלית ומסכנת את ביטחון ישראל כולה! הימנעות מהרס מלא של מחבל כדוגמת רוצח משפחת סלומון מחלמיש וחתימת האלוף הצבאי על כך שמשפחת המחבל תוכל לבנות בית מפואר על מקום הבית ההרוס, מהווה עידוד לטרור.

זיכוי מחבלים מרצחים מעבירות של רצח וניסיון לרצח, כדוגמת הטענה של חוסר ודאות בכוונתם הרצחניות כיוון שלא הספיקו לממש את זממם, מחלישה את המלחמה בטרור. אנו קוראים לקברניטי המדינה, אנשי החוק והמשפט, לחשבון נפש עמוק ולאיחוד כוחות בלתי מתפשר נגד הטרור של האויב.