הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: אלירן אהרון

רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו אומר בעקבות הפיגוע בו נרצח ארי פולד הי"ד, כי עם ישראל צריך להבין שלשכניו אין כבוד לערך החיים.

"לצערי אנחנו חיים עם אנשים שעליהם נאמר על חרבך תחיה. וה לא רק מולנו, הם גם הורגים אחד את השני ביפו ובגליל. אנחנו חיים בתוך אנשים שאצלם שפיכות דמים זה דבר קל והם הורגים על ימין ועל שמאל. כל יום אתה שומע שיש במגזר הזה רצח. אתה רואה איך הם נוהגים על הכביש. החיים אינם יקרים בעינהם. עם ישראל לעומת זאת, החיים חשובים לו. אנחנו מעריכים כל טיפה של אור ושל שמחה ושל אמונה. אנחנו נוטעים ובונים ויוצרים והם שורפים ומחריבים ורוצחים", מסביר הרב בראיון לערוץ 7.

לדבריו גורלם של הערבים בארץ ישראל יקבע על פי יחסם ליהודים. "הם משקיעים את חייהם כדי לשרוף להחריב ולרצוח - וזה אומר שאין להם שום סיכוי פה. מבחינה מספרית הערבים ביהודה ושומרון מתמעטים והולכים, גם בגלל שהילודה שלהם פחותה בחמישים אחוזים מזו של היהודים , וגם בגלל שכל שנה עשרות אלפים מהם מהגרים לחו"ל. לעומת זאת זכיתי לראות משפחות רבות של עולים ביהודה ושומרון ואת הבנייה גדולה. מבחינת העתיד אין להם פה שום סיכוי. אנחנו רואים את ההבטחה של הקב"ה לרחל אימנו מתגשמת".

הרב אליהו שולח אזהרה גם למחבלים. "הם מנסים להלחם בדבר ה'. הסיכוי שלהם הוא כמו סיכוי של בן אדם לנצח את השמש והרבה יותר אפסי מזה. צריך לומר להם: אתם נלחמים בקב"ה, הוא ימחץ אתכם ולא יישאר מכם שריד ופליט".