הר הבית
הר הביתצילום: קובי ריכטר/TPS

שלושה צעירים עלו היום (שני) להר הבית ונעצרו לאחר שהחלו להתפלל במקום. עילת המעצר היתה "הפרעה לשוטר" ו"ניסיון להפר את הסדר הציבורי". לאחר חקירה במשטרת מרחב דוד הם שוחררו.

עו"ד נתי רום המייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו סיפר כי הבחורים הגיעו למקום צדדי ומבודד, והתפללו כשסביבם לא היו נוכחים מלבד קבוצת העולים להר עצמה. "מדובר בשיטת פעולה ועיכוב לא חוקי של הבחורים, שחושפת את הצביעות הגדולה. הם לא נעצרו על התפילה עצמה כיוון שאין חוק האוסר זאת, אלא נעצרו על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וניסיון להפר את הסדר הציבורי".

"מדובר בחשדות מופרכים ופגיעה קשה בזכויות אדם הבסיסיות של הנערים במזיד. משטרת מרחב דוד יודעת כי הם לא הכשילו שום שוטר ויודעת כי הם לא הפרו את הסדר הציבורי, ופועלת בחוסר תום לב תוך חריגה מסמכות", טוען רום.

לדבריו, "המשטרה משתמשת בסמכותה ובכח הניתן לה באופן פסול, וכי מדובר בפגיעה ממניע גזעני תוך פגיעה קשה בזכויות אדם בניגוד גמור לכל משפט בינלאומי".

"לא יתכן שבערב יום הכיפורים, שוב אנחנו עדים לעיכוב שווא של נערים שכל חטאם היה כי הם יהודים שהתפללו ומימשו את חופש הדת שלהם. הדבר מהווה פגיעה קשה בזכויות אדם, כשסביבם ישנם מאות אחרים שמתפללים ומתהלכים בהר באין מפריע. הדבר הזה צריך להיפסק, גם ליהודים ישנן זכויות ומוטב שכל הארגונים שעוסקים כל כך הרבה בזכויות אדם יתעוררו", מסכם עו"ד רום.

ממשטרת ישראל נמסר: ''תפקידה של המשטרה הוא לשמור על החוק והסדר, ולמנוע מצב שבו אדם זה או אחר מפר את הסדר הציבורי, על ידי פרובוקציות או בכל דרך אחרת, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר במקום כה רגיש ונפיץ כמו הר הבית. על כן, החשודים בניגוד לנטען הגיעו למקום ופעלו לעורר פרובוקציה החלו בקריאות, לא נענו לבקשות השוטרים להפסיק בקריאות והפרובוקציות והשוטרים נאלצו לעכב אותם לחקירה שבסופה שוחררו בתנאים והורחקו מהמקום.

''משטרת ישראל תמשיך לפעול ברחבי העיר העתיקה לשמור על הסדר הציבורי במקומות הקדושים ובכדי לאפשר לאלפי המתפללים והמבקרים להגיע אליהם בבטחה, הכל בהתאם לכללים הנהוגים במקום''.