תא"ל גיא חסון, קצין השיריון הראשי
תא"ל גיא חסון, קצין השיריון הראשיצילום: דובר צה"ל

עבורינו יום הכיפורים הוא קודם כל חשבון נפש אישי בין האדם לבורא עולם. יחד עם זאת, הוא מהווה חשבון נפש למלחמה ההיא שהיתה עבור כולנו סימן דרך משמעותי.

הימים סביב יום הכיפורים הפכו מאז אוקטובר 1973 לימי חשבון נפש לאומי. חשבון נפש שקיים הדרג המדיני והצבאי הבכיר. עבורי, כשריונר 28 שנים, יום הכיפורים הוא סיפורי הגבורה והזכרון מהמלחמה ההיא. עם השנים, ההתבגרות האישית, הניסיון הקרבי כמפקד, הפיקוד והלחימה תחת אש, קבלת החלטות והקשה מכל, ההבנה המוחשית של המחיר הכבד הבא לידי ביטוי עם אלה שלא שבו, עיצבו בי תודעה בוגרת ועמוקה יותר.

מלחמת יום הכיפורים עבור חיל השריון מהווה נקודה בזמן, בסיפור הדרך של החיל והמדינה המחייב פעולה. ההבנה כי מולנו ניצב אויב חזק ונחוש, כי עלינו להתאמן היטב לקראת כל עימות, עלינו לפתח לקלוט ולהתמקצע בהפעלת אמצעי הלחימה.

אך החשוב ביותר, לוודא שלחיל השריון מצטרפים הטובים ביותר. את מלחמת יום הכיפורים ניצחו המפקדים והלוחמים. נחישותם, אומץ ליבם, רעות השריונאים, הדבקות במשימה וההבנה כי הם מגיני הארץ, היוו את המקור לעוצמה אנושית הבלתי ניתנת לעצירה.

יום הכיפורים, 2018. המציאות שונה, אך המשימה זהה. לוחמי השריון ממשיכים להוות את חוד החנית של כוחות היבשה. כוחו של חיל השריון ממשיך להתבסס על איכות לוחמיו ואנשיו.

אנשי השריון עסוקים יום יום במשימות הגנת המדינה. לוחמי השריון היום כמו אז, מבינים היטב את האחריות הגדולה המוטלת על כתפיהם ובוחרים להיות חלק משמעותי מהמסע של העם בארצו. אני יודע זאת וחש זאת מהמפגשים עימם. רוח השריונאי, אז כמו היום - חזקה ואיתנה.

בפתחו של יום הכיפורים אבקש להביע הערכה רבה ללוחמי ומפקדי החיל, העוסקים יום יום בהגנת הגבולות ובהכנות ליום פקודה. אבקש לחבק לחיקנו את המשפחות השכולות ולהבטיח, שנמשיך ונספר את סיפורי הנופלים ולהתחייב לממש את אחריותינו, כפי שציוו עלינו לוחמינו במותם.

תא"ל גיא חסון הוא קצין השיריון הראשי בצה"ל