אלי כהן
אלי כהןצילום: פלאש 90

אווירת הרצינות של עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים המשמש ובא, נתנה את אותותיה גם במערכת המוניציפלית.

העיתונאי חיים פרידלנדר מעיתון 'בקהילה', ניסה לעשות סבב 'סליחות' בין ראשי הערים, רובם ביקשו סליחות בצורה מינורית, אבל היה מי שהפתיע, היה זה ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שביקש סליחה מיריבו הפוליטי אלי כהן, מי שהתמודד מולו בבחירות הקודמות גם בבחירות הראשונות וגם בבחירות החוזרות, וגיצי המערכה יצאו אף מגבולות בית שמש.

"אני רוצה לבקש סליחה מאלי כהן", אומר ראש עיריית בית שמש, "אם הייתי יושב איתו, הייתי מגלה שמדובר באדם אנושי יותר ממה שהוצג, חוסר ההיכרות שלי איתו גרם לכך לניכור וריחוק. במשך השנים גליתי שבהרבה דברים הוא רגיש וקשוב לעולם התורני. לדוגמה, בבניית בתי ספר ומוסדות חינוך תורניים, למרות חילוקי הדעות הטבעיים הוא ידע לגשר ולפשר".

"אני מציין שגם אני מבחינתי עשיתי צעדים ענקיים כלפיו ויום אחרי הבחירות ישבתי אצלו שלוש שעות בבית לשכנע אותו להצטרף לקואליציה. ניסיון נוסף של מפגש של חמש שעות לפני שנתיים הסתיים גם הוא בכישלון, אבל הצלחנו לשכנע אחד את השני ואת הציבור שהמלחמה ביננו הסתיימה. גרמנו לכולם להבין שלא עוד מלחמות, אלא כבוד הדדי".

"עם פרישתו מעולם העשייה הפוליטית, כפי שהכריז לפני שבועות אחדים, הגיע הזמן בשמי ובשם כל הציבור החרדי והתורני לתקן עוול לתדמית שלו שצוירה בצורה חריפה ולהגיד שאלי כהן יכול להיות חבר של המגזר החרדי. אני מצר על כך שלא יצאנו לנו להכיר קודם, זה היה חוסך לנו ירידה לפסים קשים", מסיים אבוטבול את בקשת הסליחה שכמותה נדיר לראות בשדה הפוליטי", הוסיף אבוטבול.

משה אבוטבול
משה אבוטבולPhoto by Yaakov Lederman/FLASH90

ומה אומר אלי כהן על בקשת הסליחה הבלתי שגרתית? הוא היה נרגש מהדברים, ובהודעה שפרסם כתב: "ראש העיר הרב משה אבוטבול בשמו ובשם הציבור החרדי ביקש ממני סליחה על העוול הנוראי שגרמו לי במערכת הבחירות האחרונות לראשות העיר בית שמש.

"כך לימדו אותנו רבותינו: ״עבירות שבין אדם למקום, יום הכיפורים מכפר, שבינו לבין חברו - אין יום הכיפורים מכפר, עד שירצה את חברו״ (משנה יומא, ח, ז). בערבו של יום הכיפורים הבא עלינו לטובה, אני אישית מקבל את בקשת הסליחה של ראש העיר הרב משה אבוטבול, זהו בהחלט צעד חשוב ומשמעותי. אני מקדיש סליחה זו לבני משפחתי האהובים, לחברי אחיי הפעילים בתנועתי ״בית שמש חוזרת״ ולאלפי תושבי בית שמש שתמכו בי לראשות העיר"

כהן ממשיך וכותב: "לתשובה יש שלושה מרכיבים, עזיבת החטא, חרטה, קבלה לעתיד. לפיכך מי ייתן ונלמד את הלקח הנדרש ונזכה לקיים חיים של שלום אחווה ורעות".

כהן גם הודה באופן אישי לאבוטבול על בקשת הסליחה הפומבית ואמר כי הוא מעריך זאת ביותר, "לבקש סליחה ברבים ובצורה כה ברורה, זה דבר שלא כולם מסוגלים אליו", ועל כך הוא מעריך ומוקיר את הדברים ואת הרוח החדשה שבהם.