יצחק קשת
יצחק קשתצילום: יח"צ ראש העיר

גדלתי במשפחה חילונית אבל כבר אז, כילד, יום הכיפורים היה יום מלא עוצמה. אני זוכר את עצמי בחצר בית הכנסת בזמן תקיעת השופר האחרונה, מביט לשמים ומנסה לראות כיצד הם נסגרים.

אז, במהירות, עוד ביקשתי בלב בקשות אחרונות לשנה הנכנסת. רק כאדם בוגר הבנתי כמה חוכמה ויופי יש ביהדות, שבמהותה משלבת תמיד צייתנות לאל עם צניעות, התבוננות עצמית, ושיפור אישי מתמיד. לא בושה לבקש סליחה, להודות בטעויות, להבטיח לפעול טוב יותר, ויום הכיפורים שב ומזכיר לנו את זה כל שנה.

חשבון נפש הוא חשוב, ברמה האישית, העירונית והלאומית. כשאני עורך לעצמי את חשבון הנפש השנתי, אני מוצא הרבה מקום ללמוד, לתקן, וגם לבקש סליחה. בנושאים של בין אדם לחברו אני משתדל להקפיד בכל ימות השנה, וכך גם בעניינים שבין אדם למקום. אך את חשבון הנפש האישי שלי אני עורך גם בכל מה שקשור לישוב עליו אני מופקד - חריש, ולאחריות המוטלת עליי מתוקף זה.

ובכן, ראש רשות הוא תפקיד תובעני, לחוץ, בעל מורכבויות ורגישויות. פעמים רבות מוצא עצמו ראש רשות "בין הפטיש לסדן" וברור שהחלטתו תרצה אחד ותכעיס אחר. הרשות המקומית היא מפעל מגוון ושוקק חיים שעוסק בתחומים רבים של החיים ומצריך קבלת החלטות ללא הפסקה. האם בחשבון הנפש השנתי שלי ישנן חרטות? כן. ולא מעט. האם קרו השנה מצבים שבהם הייתי פועל אחרת? ללא ספק. הטעויות שעשיתי, גם אם איני מפרטן, נמצאות למולי כדרך למנוע את הישנותן בשנה הבאה.

כראש עיר אני נדרש כל יום למאות החלטות, חלקן מורכבות. בסיום חשבון הנפש שלי אני קובע: בשנה הבאה לא אחזור על הטעויות, גם אשתדל להקטין את מספרן. אך בהחלט כן אשאף לשחזר את כמות הדברים הגדולים והחשובים שעשיתי, דברים שתרמו להפיכת חריש למפעל מפואר ומעורר גאווה.

ביום הכיפורים הזה אני אתפלל על הצפוי לבוא בשנה הקרובה. אני אתפלל להמשיך ולקבל את הזכות לשרת את הציבור, להמשיך ביישוב ארץ ישראל ע"י הקמת עיר מובילה, משגשגת ומצליחה. השנה אתפלל לבניית קהילה חזקה ואיתנה בעיר האהובה שלנו.

אני מאחל לכל גולשי אתר "ערוץ 7" חשבון נפש אמיץ ומועיל, ושנה מלאה בהישגים גדולים ולמידה מטעויות. שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולנו!

הכותב הוא ראש המועצה המקומית חריש