נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: ליאור אביטן

חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר נפתלי בנט, מתייחס הבוקר (חמישי) למתיחות בין רוסיה וישראל, לאחר הפלת מטוס רוסי מאש נ"מ סורי במהלך תקיפת חיל האוויר בלטקיה ביום שני.

"אנחנו רוצים למנוע מצב שאיראן עוטפת את מדינת ישראל בזרועותיה. אנחנו כמובן מביעים צער על הפלת המטוס הרוסי. יש לנו מנגנונים למניעת אירועים כאלה ונחזק אותם. בסופו של דבר מי שהפיל את המטוס זו סוריה", דברי בנט בגלי צה"ל.

הוא הוסיף כי "בין צה"ל לצבא הרוסי פועל המנגנון למניעת החיכוך והוא פועל מצוין עד עכשיו. כשצבא סוריה שיגר את הטילים למטוס, מטוסינו כבר לא היו באזור. לרוסיה אינטרסים כאלה ולישראל אינטרסים אחרים, בסופו של דבר אנחנו צריכים לפעול להגנה בנחישות ובעקביות".

בנט ציין כי יציאתו של מפקד חיל האוויר למוסקבה נדרשת לשם הרגעת הרוחות. "אנחנו נעבה ונחזק את מנגנוני מניעת החיכוך ומפקד חיל האוויר יגיע לעשות זאת. איראן מנסה להפוך את לבנון לאתר שיגור מדויק".

"בסופו של דבר ידינו תהיה על העליונה כי לנו זה חשוב יותר, עבורנו זה החיים עצמם. מה שכבר מתחיל לקרות בתוך איראן - לעם יימאס. כרגע אין להם מים בברזים והם יבינו שהם לא צריכים את ההרפתקה הזו", סיכם השר.