אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (חמישי) בתערוכה "צה"ל שלנו" בעיר חולון, שנפתחה לכבוד שנות ה-70 לצה"ל, בהובלת צה"ל ומשרד הביטחון.

במהלך הביקור אמר שר הביטחון ליברמן, "המציאות בשטח אילצה אותנו להשקיע את עיקר מרצנו בביטחון ובהשקעה כלכלית אדירה בכלי נשק מתקדמים, מתוך ראיית עולם מפוכחת ששכנינו לא מניחים את נשקם, והכוונות, מקרוב ומרחוק, מופנות אלינו".

"לכן הוויכוח על תקציב צה"ל, כפי ששמענו וקראנו לאחרונה, זהו ויכוח סרק והטענות על הוצאה גדולה מדי, של אנשים שלא מבינים לא בביטחון ולא בכלכלה. כל גרוש שמגיע למערכת הביטחון, זו לא הוצאה אלא השקעה במחקר ופיתוח, בתעשייה ובמקומות עבודה, השקעה שהניבה בשנה האחרונה יצוא של 9.2 מיליארד דולר", טען ליברמן, "זאת השקעה בסייבר שבזכותה הפכנו ל- Start-up nation, ולמקום משיכה מן האטרקטיביים בעולם להשקעות גדולות של חברות ענק".

"לכן פנייתי לראשי משרד האוצר- תפסיקו לבלבל את המוח. תפסיקו להוציא את הכסף ותשקיעו אותו בביטחון של אזרחי ישראל. נזרקו לאוויר הרבה סיסמאות והרבה מספרים, עשרות מיליארדים בתקשורת ובכותרות ראשיות בעיתונים, אך בפועל מערכת הביטחון לא קיבלה שקל אחד, להיפך. בקיצור במקום מיליארדים, פרולה פרולה", הדגיש שר הביטחון.

ליברמן התייחס גם למצב הביטחוני בחזיתות הדרום והצפון, "יש לנו צבא שגם ברגעים אלו, בעיצומם של חגי תשרי, פועל במלוא העוצמה ונמצא במלוא הפריסה גם בצפון, גם בדרום וגם ביהודה ושומרון. צה"ל ערוך ומוכן לתת מענה בכל רגע נתון גם לאיומי איראן וגם לארגוני טרור מצפון ומדרום."