הנשיא עם ביתר ירושלים ובני סכנין
הנשיא עם ביתר ירושלים ובני סכניןצילום: קובי גדעון

עושים שינוי. באירוע מיוחד שהתקיים בבית הנשיא בבירה היום (חמישי), במעמד הנשיא ריבלין, הודיעו מועדוני הכדורגל של בית"ר ובני סכנין על החזרת קהלי החוץ למשחקים ביניהן.

האירוע התקיים בבית הנשיא כחלק ממיזם "מגן הכבוד - תקווה ישראלית", תכנית אותה מוביל הנשיא ריבלין לביסוס השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית.

באירוע שהתקיים כאמור במעמד שני המועדונים, הנשיא ריבלין וראשי מנהלת הליגות בכדורגל, הוכרז כי אחרי שנתיים בהן הוחלט לא לאפשר לאוהדי הקבוצה האורחת במשחקים בין שני המועדונים להגיע, מעתה כולם יוכלו לבוא ולעודד את קבוצתיהם, בבית ובחוץ, במשחקים בין השתיים.

כזכור, המשחקים בין השתיים גררו במשך זמן רב אירועים אלימים, חוויות לא ספורטיביות וקנסות שהושתו על שני המועדונים. בשל כך, הוחלט לפני כשנתיים לאסור את הגעתם של אוהדי הקבוצה האורחת במשחקי החוץ, דבר אשר פגע בערך הספורטיביות.

מי שיצר את השינוי האדיר הוא הבעלים החדש של בית"ר ירושלים, משה חוגג. לפני כשבועיים פנה חוגג ליו"ר סכנין אבו-יונס, בבקשה להחזיר את קהל אוהדי היריבה למשחקי החוץ, ולאחר שקיבל את הסכמתו פנו יחד למנהלת הליגות בכדורגל שאישרו את הצעד ההיסטורי גם הם.

"כשקיבלתי את ההחלטה לרכוש את בית"ר ירושלים, הדבר שעמד לנגד עיני היה גם הכדורגל, אבל בעיקר היכולת לעשות שינוי חברתי", אמר חוגג היום במעמד החשוב.

לדבריו של הבעלים הירושלמי החדש: "במועדון כל כך מפואר הבנתי שיש לי הזדמנות אמיתית. המשפט 'ואהבת לרעך כמוך' הוא שנטע בי תקווה שאפשר לעשות שינוי אמיתי. בעוד שעל על המגרש התוצאות שלנו בינתיים לא מספיק טובות, ביציעים אנחנו מנצחים בכל המשחקים. המשחק הזה חשוב כי הוא יסמל את הדרך החדשה של בית"ר ירושלים".

לסיום הבטיח חוגג: "אני מתכוון לשבת במשחק הזה עם הקהל, יחד עם בני בן ה-6. אני מקווה שכמו שהייתי עם אבי במשחקי כדורגל, נהפוך את טדי למקום בו אבות וילדים יכולים להגיע וליהנות".

יו"ר בני סכנין, אבו יונס אמר באירוע: "אני שמח מאוד שעלה הרעיון להחזיר את קהל החוץ. כולם התגייסו למען הצלחת הנושא הזה, גם הנשיא נרתם. כולם רוצים לנצח, אבל המטרה יותר חשובה. נחדיר לקהל שבסופו של דבר זה כדורגל ולא מעבר לזה. הדעות הפוליטיות לא משנות, בכדורגל צריך לקבל הפסד כמו ניצחון ולהמשיך הלאה".

גם מאמני שתי הקבוצות בירכו על ההחלטה החשובה כשגיא לוזון, מאמן בית"ר אמר: ""היוזמה לאשר קהל חוץ היא מבורכת. אנחנו מרגישים שהאוהדים שלנו עוברים שינוי, גם כשאכזבנו אותם הם תמכו בנו".

בני בן זקן, שאימן בעונה שעברה את בית"ר וכיום מאמן את היריבה מסכנין אמר: "טדי מקום מיוחד עם אנרגיות מיוחדות. ההחלטה להחזיר את אוהדי החוץ היא חשובה ואני מאמין שהשינוי האמיתי מתחיל באנשים שמסביב".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, אמר: "הפנייה של המועדונים ריגשה אותי ומיד החלטתי להוביל את המהלך. האהבה לכדורגל מחברת בין מגזרים שונים. אנו פונים לאוהדי בית"ר ירושלים, בני סכנין וכלל הקבוצות בבקשה לכבד את אוהדי הקבוצות היריבות ולזכור שבסופו של דבר מדובר רק בספורט".

אם כן, משמעות הדבר היא כי אוהדי סכנין יוכלו להגיע כבר ביום שני הקרוב, מוצאי חג סוכות, למשחק מול הירושלמים באצטדיון טדי שבבירה.